|
| کد مطلب: ۱۱۷۳۳۷
لینک کوتاه کپی شد

ارتش اندونزی پس از خرید جت‌های میراژ 2000، رادار «گرند مستر» سفارش داد

اندونزی در ادامه تقویت ارتش خود سفارش رادارهای قدرتمند و متحرک «گرند مستر آلفا» را به فرانسه داده است.

ارتش اندونزی پس از خرید جت‌های میراژ 2000، رادار «گرند مستر» سفارش داد
منبع: فارس |

در ادامه تلاش‌های دولت اندونزی در تقویت بدنه نیروهای مسلح خود، این کشور واقع در شرق آسیا سفارش دریافت ۱۳ رادار قدرتمند نظامی را به یک شرکت فرانسوی داده است.

 شرکت فرانسوی «تالس» و شرکت دفاعی دولتی اندونزیایی اعلام کردند که جاکارتا ۱۳ رادار نظامی دوربرد را سفارش داده است تا نظارت هوایی خود را در سراسر مجمع‌الجزایر تقویت کند.

بر اساس این گزارش، اندونزی بزرگترین ارتش جنوب شرق آسیا را دارد. در تازه‌ترین گزارش وبگاه «گلوبال پاور»، ارتش این کشور در جایگاه سیزدهم جهان قرار دارد. بیش از ۱۱۲ میلیون اندونزیایی واجد شرایط خدمت سربازی در این کشور هستند. این وبگاه امتیاز ۲۲۲۱ را به ارتش اندونزی داده است. ارتش اندونزی مجهز به حدود ۵۰۰  تانک، ۱۲۰۰ خودروی زرهی، ۱۵۰  توپخانه خودکششی و ۱۵۳ پرتاب کننده موشک است. نیروی دریایی اندونزی ۷۴ هزار نفر نیرو دارد.

به گزارش دیفنس پست، رادارهای «گرند مستر آلفا» به ارتش اندونزی این امکان را می‌دهند که همه تهدیدها، از جت و موشک گرفته تا بالگرد و پهپاد را شناسایی کند. مبلغ این قرارداد فاش نشده، اما هر رادار چند میلیون دلار هزینه دارد.گرند مستر آلفا، یک رادار متحرک با برد ۵۱۵ کیلومتر است.

اندونزی به تازگی تایید کرد که جهت ارتقای سریع نیروی هوایی خود ۱۲ فروند جنگنده «میراژ-۲۰۰۰» از قطر خریداری کرده است.جاکارتا در قراردادی به ارزش ۸۰۰ میلیون دلار این جنگند‌ه‌های دست دوم را از قطر خریداری کرده تا ناوگان جنگنده‌های نسبتا قدیمی خود را ارتقا دهد

ارسال نظر

پربازدیدترین