|
| کد مطلب: ۱۱۷۱۹۸
لینک کوتاه کپی شد

رئیسی در صحن علنی مجلس:متوسط اجرای ۶ برنامه گذشته ۳۰ تا ۳۵ درصد بوده است/ «مردم‌پایه» بودن از محورهای مهم برنامه هفتم است

رئیس‌جمهور با تاکید بر مساله‌محور بودن برنامه هفتم تصریح کرد: یکی از مسائل و محورهای مهمی که در برنامه دیده شده «مردم‌پایه» بودن برنامه است.

 رئیسی در صحن علنی مجلس:متوسط اجرای ۶ برنامه گذشته ۳۰ تا ۳۵ درصد بوده است/ «مردم‌پایه» بودن از محورهای مهم برنامه هفتم است
منبع: ایرنا |

 ابراهیم رئیسی رئیس جمهور صبح امروز با حضور در صحن مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیم لایحه برنامه هفتم توسعه پنج ساله طی سخنانی گفت: خداوند متعال را شاکرم که امروز در جمع نمایندگان محترم مردم حضور دارم و فرصتی فراهم شده است تا بار دیگر در جمع اعضای محترم هیات رئیسه و نمایندگان ارجمند باشم.

وی ادامه داد: در شهریور ماه سال ۱۴۰۱ بعد از ابلاغ سیاست های کلی نظام مرحله تنظیم لایحه برنامه هفتم آغاز و تا اسفند سال گذشته پیش نویس لایحه نهایی شد که در اینجا لازم است از زحمات و تلاش های آقای میرکاظمی ریاست پیشین سازمان برنامه و بودجه قدردانی کنیم.

رئیسی افزود: بعد از آن با آغاز سال جدید احساس شد که نیاز است اصلاحاتی در متن پیش نویس انجام شود که کار بررسی و اعمال تغییرات در فروردین و اردیبهشت سال جاری انجام شد.

رئیس دولت سیزدهم در ادامه اظهار داشت: در تدوین لایحه برنامه هفتم از نظرات کارشناسی و علمی شخصیت‌ها، صاحب نظران و کارشناسان بهره گرفته شد. ما تاکنون ۶ برنامه داشتیم و اکنون میزان تحقق و عملیاتی شدن آنها قابل ارزیابی است. باید بررسی کنیم که چه میزان به برنامه ها عمل شده و اجرایی شده اند.

وی تصریح کرد: این مساله حتماً نیاز به یک آسیب شناسی داشت و باید نسبت به ۶ برنامه گذشته این امر صورت می گرفت تا مشخص شود که به چه علت برنامه ها آنچنان که باید اجرایی نشده است و می‌توان گفت متوسط ۳۰ تا ۳۵ درصد برنامه‌های گذشته اجرایی شده است.

رئیسی تاکید کرد: یکی از مسائل و محورهای مهمی که در برنامه دیده شده «مردم‌پایه» بودن برنامه است. همچنین مساله محوری‌ از جمله ویژگی های مهم این برنامه است.

رئیس جمهور افزود: ناترازی ها یکی از چالش های مهم کشور و یکی از دغدغه های دولت است، ناترازی در انرژی، ناترازی آب، ناترازی صندوق‌ها ما با ناترازی های متعددی مواجه هستیم.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین