|
| کد مطلب: ۱۱۷۱۶۸
لینک کوتاه کپی شد

رییس جمهور آفریقای جنوبی خطاب به پوتین: جنگ باید متوقف شود

سیریل رامافوزا، رئیس جمهور آفریقای جنوبی که بعنوان بخشی از یک هیات آفریقایی در روسیه حضور دارد به ولادیمیر پوتین همتای روس خود گفت که جنگ در اوکراین باید متوقف شود.

رییس جمهور آفریقای جنوبی خطاب به پوتین: جنگ باید متوقف شود

به گزارش از "بارونز"رامافوزا ابتکار صلح آفریقا را که به دنبال توافق بر سر یک سری اقدامات اعتمادساز است، در دیدار خود با پوتین مطرح کرد.

وی روز شنبه در سن پترزبورگ گفت: این جنگ باید پایان یابد. این جنگ باید از طریق مذاکرات و ابزارهای دیپلماتیک حل شود. "

وی ادامه داد : این جنگ تأثیر منفی بر قاره آفریقا و در واقع بر بسیاری از کشورهای دیگر در سراسر جهان دارد.

رامافوزا افزود: هیات متشکل از هفت رهبر آفریقایی "با یک پیام بسیار روشن به روسیه آمده‌اند مبنی بر اینکه این جنگ باید پایان یابد,"

این هیات متشکل از رهبران مصر، جمهوری کنگو، سنگال، زامبیا، اوگاندا و کومور در روسیه حضور دارند.

این هیئت روز جمعه در کی یف با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین گفت و گو کرد.

به گزارش ایرنا, روسیه در فوریه ۲۰۲۲ (اسفند ۱۴۰۰) به دلیل حمایت از استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک در دونباس اوکراین و آنچه بی‌توجهی غرب نسبت به نگرانی‌های امنیتی با گسترش نیروهای ناتو تا نزدیکی مرزهای روسیه دانست، «عملیات ویژه نظامی» علیه اوکراین را آغاز کرد.

اعمال تحریم‌ها برای تضعیف اقتصادی مسکو و حمایت نظامی غرب از اوکراین با سرکردگی آمریکا از همان ماه‌های اولیه این جنگ آغاز و با گذشت زمان سلاح‌های سنگین نیز در کنار سامانه‌های دفاعی و مهمات در بسته‌های نظامی غربی‌ها برای کی‌یف گنجانده شد.

در اوایل ۲۰۲۳ (زمستان ۱۴۰۱) ، چندین دولت غربی با افزایش مقیاس کمک‌های نظامی خود به اوکراین، تانک‌های جنگی بیشتری از جمله تانک‌های لئوپارد را به نیروهای مسلح کی‌یف ارائه کردند.

تعدادی از قانونگذاران ارشد آمریکا از هر دو حزب جمهوری خواه و دموکرات نامه‌ای به آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه، جاکوب سالیوان مشاور امنیت ملی و کاترین تای نماینده ارشد تجاری آمریکا ارسال کرده‌اند که در آن خواستار مجازات آفریقای جنوبی به دلیل حمایت از روسیه در میان جنگ جاری در اوکراین شده‌اند.

در این نامه آمده است که به رغم موضع بی‌طرف اعلام شده آفریقای جنوبی در مورد جنگ اوکراین، دولت این کشور از زمانی که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در ماه فوریه ۲۰۲۲ حمله همه جانبه به اوکراین را آغاز کردروابط خود را با مسکو تقویت کرده است و این امر اقدام آمریکا را ضروری می‌کند.

قانونگزاران آمریکایی در این نامه خواستار تغییر محل نشست آتی توافق رشد و فرصت آفریقا و آمریکا (AGOA) از آفریقای جنوبی به کشور دیگری شده‌اند.

ارسال نظر

پربازدیدترین