|
| کد مطلب: ۱۱۷۰۵۱
لینک کوتاه کپی شد

طالبان توجیه شده و رفت و آمد در مرز برقرار است

وزیر کشور با اشاره به وضع مرز ایران و افغانستان پس از درگیری‌های اخیر طالبان با مرزبانان کشور گفت: طالبان توجیه شده و مرز‌های ما آرام و رفت و آمد‌ها برقرار است.

طالبان توجیه شده و رفت و آمد در مرز برقرار است
منبع: خانه ملت |

 

احمد وحیدی در خصوص آخرین وضع مرز‌های کشور به ویژه مرز‌های سیستان و بلوچستان با افغانستان، اظهار داشت: مرزبانان ما خیلی قدرتمند در انجام وظیفه خود مصمم و قاطع هستند، اما طبیعتا مرز‌ها به خصوص در شرایطی که طرف مقابل یک سیستم امنیتی قوی ندارد، دچار مشکلاتی می‌شود که از قبل هم وجود داشته است.

وی افزود: البته با موارد مختلف پیش آمده با قدرت برخورد شده و امنیت در مرز‌ها برقرار است لذا مرز‌های کشورمان مشکلی ندارند. تروریست‌ها هم هرچند برای سوء استفاده از این مرز‌ها تلاش می‌کنند، اما باید بدانند که رها نخواهند شد و به سزای عمل خود خواهند رسید.

وزیر کشور در مورد مرز‌های مشترک ایران و افغانستان، گفت: ما به حاکمان افغانستان تذکر دادیم که بیشتر باید افراد خود را توجیه و مراقبت کنند البته یگان‌های مرزی ما هم با قدرت از منافع ملی دفاع می‌کنند و اجازه تخطی در مرز‌ها را به کسی نمی‌دهند، اما آن‌ها باید رعایت کنند.

وی در خصوص آخرین نتایج مذاکرات با هیئت حاکمه سرپرستی افغانستان بعد از درگیری اخیر در مرز، اظهار داشت: طالبان توجیه شده و مرز‌های ما آرام و رفت و آمد‌ها برقرار است. 

 

ارسال نظر

پربازدیدترین