|
| کد مطلب: ۱۱۷۰۲۷
لینک کوتاه کپی شد

پوتین: زلنسکی مایه ننگ یهودی‌ها است؛ شوخی نمی‌کنم ...

رئیس‌جمهور روسیه در جمع بین المللی اقتصادی «سن پترزبورگ»، رئیس‌جمهور اوکراین را «مایه ننگ یهودی‌ها» خواند.

پوتین: زلنسکی مایه ننگ یهودی‌ها است؛ شوخی نمی‌کنم ...
منبع: فارس |

 ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز جمعه با اشاره به بی‌توجهی کی‌یف به ایدئولوژی نئونازی‌ها گفت که «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهور اوکراین مایه شرم کل مردم یهودی است.

پوتین که در مجمع بین المللی اقتصادی «سن پترزبورگ» صحبت می‌کرد این اظهارات را در واکنش به فردی بیان کرد که از او درباره هدف روسیه برای «نازی‌زدائی» از اوکراین سوال کرد. این فرد گفت کارشناسان غربی می‌گویند این هدف روسیه با توجه به اینکه زلنسکی خودش یهودی است نادرست است. پوتین گفت دوستان یهودی‌ او چنین دیدگاهی را تأیید نمی‌کنند.

رئیس‌جمهور روسیه گفت: «آنها می‌گویند که زلنسکی یهودی نیست و او مایه شرم مردم یهود است. شوخی نمی‌کنم، این حرف طعنه نیست.»

ولادیمیر پوتین در توضیح درباره دلیل این موضعش گفت که مقام‌های اوکراینی به صراحت چهره‌های نازی را بزک می‌کنند.

روسیه از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (پنجم اسفند ماه ۱۴۰۰) بعد از به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری لوهانسک و دونتسک از اوکراین، به این منطقه نیرو اعزام کرد و از آغاز «عملیات ویژه نظامی در اوکراین» خبر داد.

روسیه هدف خود را از این اقدام، نازی زدایی اوکراین، خلع سلاح این کشور، رفع نگرانی‌های امنیتی خود و اجابت درخواست کمک لوهانسک و دونتسک اعلام کرده است.

دولت اوکراین اما استقلال دونتسک و لوهانسک را به رسمیت نشناخته و حضور نظامی روسیه را «تجاوز و حمله به تمامیت ارضی» خود خوانده است.

به دنبال آغاز درگیری روسیه با اوکراین، کشورهای غربی ضمن محکوم کردن مسکو و تشدید فشارهای اقتصادی، حمایت‌های همه جانبه سیاسی، مالی، تسلیحاتی از کی‌یف را در دستور کار قرار داده‌اند.

ارسال نظر

پربازدیدترین