|
| کد مطلب: ۱۱۶۰۰۰
لینک کوتاه کپی شد

زلنسکی رسما آغاز ضدحملات اوکراین علیه روسیه را تایید کرد

رئیس جمهور اوکراین سرانجام به طور رسمی تایید کرد که ضدحملات این کشور علیه روسیه که غرب مدت‌ها انتظارش را می‌کشید، شروع شده است.

زلنسکی رسما آغاز ضدحملات اوکراین علیه روسیه را تایید کرد
منبع: مهر |

به گزارش فرانس ۲۴، ولودیمیز زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین بدون اشاره به جزئیات درباره فاز اجرایی ضدحملات این کشور علیه مسکو، گفت که این ضدحملات آغاز شده است.

زلنسکی بدون هیچ اشاره‌ای به جزئیات، تاکید کرد: ضدحمله و اقدامات دفاعی درحال انجام است.

تأیید زلنسکی درحالی است که تنش‌ها در جنوب و شرق اوکراین تشدید شده و گمانه‌زنی‌ها درباره پیشرفت حملات این کشور بالا گرفته است. گفته می‌شود نیروهای اوکراین در شهر راهبردی باخموت در شرق که هم‌اکون در تصرف روسیه است، و همچنین در منطقه زاپروژیا در جنوب پیشروی کرده و حملاتی را با تسلیحات دوربرد علیه اهداف روسیه تدارک دیده‌اند.

با این حال، ارزیابی واقعیت آنچه در خطوط مقدم در حال رخ دادن است، دشوار بوده و دوطرف جنگ، روایات متضادی مطرح می‌کنند؛ اوکراین مدعی پیشروی است و روسیه می‌گوید که حملات را دفع کرده است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز جمعه در نطقی گفت که نیروهای اوکراین قطعاً ضدحملات خود را آغاز کرده‌اند اما پیشروی‌های آنها با تلفات زیاد، ناکام مانده است.

زلنسکی در دیدار دیروز (شنبه) با جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا که در سفری بدون اطلاع قبلی راهی کی‌یف شده بود، اظهارات پوتین را «جالب» توصیف کرد و گفت: «مهم است که این حس به روسیه دست دهد که رهایشان نکرده‌ایم» و سپس با مثبت توصیف کردن روحیه فرماندهان ارتش کی‌یف گفت که «این پیام را به پوتین برسانید.»

ارسال نظر

پربازدیدترین