|
| کد مطلب: ۱۱۵۵۰۳
لینک کوتاه کپی شد

اظهارات ظریف به ضرر منافع ملی و سیاست‌ خارجی استپ ظریف در مذاکرات هسته‌ای ۶ بار خطوط قرمز نظام را نقض کرد

عضو کمیسیون قضایی مجلس گفت: آقای ظریف و دولت قبلی در جریان مذاکرات هسته‌ای ۶ بار خطوط قرمز نظام را نقض کردند و ما شاهد تعجیل آقای ظریف برای توافق با وجود زیر پا گذاشتن خطوط قرمز نظام در این حوزه بودیم.

اظهارات ظریف به ضرر منافع ملی و سیاست‌ خارجی استپ  ظریف در مذاکرات هسته‌ای ۶ بار خطوط قرمز نظام را نقض کرد
منبع: فارس |

حسینعلی حاجی‌ دلیگانی عضو کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات اخیر محمدجواد ظریف درباره نقش منفی عربستان در برجام و تکرار این اظهارات در زمان باز شدن سفارت ایران در ریاض گفت: من تعجب می‌کنم که آقای ظریف خود را یک سیاست‌مدار می‌داند و در شرایط حساس موضع‌گیری‌هایی را دارد که به نفع منافع ملی نیست.

وی افزود: در شرایطی که به برکت رشادت‌های بزرگانی همچون شهید سلیمانی محور مقاومت در منطقه به توفیقات بزرگی دست یافته و بسیاری از کشورهای منطقه به دنبال برقراری ارتباط با ایران هستند، آقای ظریف مطالبی را مطرح می‌کند که به ضرر منافع ملی و سیاست‌ خارجی کشور است.

عضو کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به اظهارات ظریف درباره نقض مصوبه مجلس درباره لغو تحریم‌ها، اظهار کرد: بنده هیچ شواهد و مستنداتی را مبنی بر نقض قانون راهبردی لغو تحریم‌ها از سوی دولت سیزدهم مشاهده نکرده‌ام.

حاجی‌دلیگانی خاطرنشان کرد: علاوه بر این، لازم به ذکر است که آقای ظریف و دولت قبلی در جریان مذاکرات هسته‌ای ۶ بار خطوط قرمز نظام را نقض کردند و ما شاهد تعجیل آقای ظریف برای توافق با وجود زیر پا گذاشتن خطوط قرمز نظام در این حوزه بودیم.

عضو کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی افزود: با وجود این عجله در توافق در دولت قبل و زیر پا گذاشتن خطوط قرمز نظام، امروز می‌بینیم که آقای ظریف به اظهارنظر درباره عملکرد دولت جدید در مذاکرات می‌پردازد و مسائلی را مطرح می‌کند که منطبق با واقعیت نیست.

محمدجواد ظریف در گفت‌وگویی در فضای مجازی مدعی شد که قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران از سوی دولت سیزدهم نقض شده، اما اشاره‌ای به این موضوع که کدام بخش از مصوبه نقض شده، نکرد.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین