|
| کد مطلب: ۱۱۵۳۵۵
لینک کوتاه کپی شد

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی:‌ کار علمی در حوزه حجاب انجام شود

عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت:‌ باید کار علمی بر پایه دانش و برنامه‌های با تدبیر و برنامه‌ریزی در حوزه حجاب و عفاف صورت گیرد.

 دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی:‌ کار علمی در حوزه حجاب انجام شود

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی صبح امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان سمنان در دفتر امام جمعه سمنان اظهار کرد: سمنان، استانی با تمدن و با سابقه‌ای درخشان در بحث فرهنگ است.

وی تصریح کرد: استان سمنان از حیث معادن، کشاورزی، هنر، علم، دانش و فرهنگ حاصلخیز است و انسان‌های اندیشمند، فکور و هنرمند فراوانی از این استان شکل گرفته‌اند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: در استان سمنان نیازها به پروژه تبدیل شده و پروژه‌ها با برش نیازهای فرهنگی در حال اجراست.

خسروپناه ادامه داد: جنگ شناختی، جنگ دانشی، بینشی انگیزشی، گرایشی و منشی است و در حوزه حجاب و عفاف باید کار علمی بر پایه دانش با تدبیر و برنامه‌ریزی صورت گیرد.

وی تصریح کرد: امنیت غذایی یکی از مباحث بسیار مهمی است که باید سند این مهم را به‌صورت ویژه دنبال کنیم؛ چراکه ما را از وابستگی رها ساخته و بسیاری از مشکلات معیشتی را برطرف می‌کند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: راه بینی، رصد و دیده‌بانی علم، راهبرد و تدوین سند، راهبری و تعیین تکلیف برای دستگاه‌های متولی و راه سنجی و پیگیری اثربخشی مصوبات، ازجمله وظایف شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

خسروپناه افزود: ستاد رصد در شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور تشکیل و ۴۰ رصدخانه فرهنگی اجتماعی در سطح کشور شناسایی شده است و در اختیار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار دارد.

وی تصریح کرد: مصوبات شورای فرهنگ عمومی برای دستگاه‌های اجرایی با ابلاغ نماینده ولی‌فقیه در استان و استاندار لازم‌الاجراست.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: گزارش اثربخشی مصوبات شورای فرهنگ عمومی باید در جلسات ارائه و تصمیمات عملیاتی در این شورا گرفته شود.

خسروپناه افزود: تاکنون مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور ۷۰ درصد در حوزه علم و فناوری، ۲۰ درصد فرهنگی و مابقی سایر بوده است.


 

ارسال نظر

پربازدیدترین