|
| کد مطلب: ۱۱۵۲۰۵
لینک کوتاه کپی شد

طرح مجلس درباره شرایط ادامه تحصیل کارکنان دولت

​نماینده نیشابور در مجلس شورای اسلامی جزئیات طرح مجلس درباره شرایط ادامه تحصیل دستگاه‌های اجرایی را تشریح کرد.

طرح مجلس درباره شرایط ادامه تحصیل کارکنان دولت
منبع: تسنیم |

احسان ارکانی نماینده نیشابور در مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به طرح «ساماندهی ماموریت دانشگاهها و موسسات آموزش عالی»اظهار کرد: این طرح جهت بررسی در مجلس تقدیم هیئت رئیسه شده و در حال حاضر برای بررسی کارشناسی به کمیسیون آموزش و تحقیقات و کمیسیون شوراها ارجاع شده است.

وی با بیان اینکه در این طرح شرایطی برای ادامه تحصیل کارکنان دستگاههای اجرایی تعیین شده است، گفت: اگر چه نباید کارمندان را از ادامه تحصیل محروم کنیم ولی کارمندان نباید در طول روز به بهانه ادامه تحصیل در دوره‌های روزانه کار خود را ترک کنند. کارمند اگر می‌خواهد ادامه تحصیل دهد باید در دوره‌های مجازی و یا غیر حضوری که کلاس های آن در ساعات غیر اداری تشکیل می شود، ادامه تحصیل دهد.

نماینده نیشابور در مجلس بیان کرد: اگر کارکنان دولت در ساعات اداری برای تحصیل محل کار خود را ترک کنند، کار مردم معطل می ماند و این موضوع باعث ایجاد نارضایتی بین مردم می‌شود.

ارکانی بیان کرد: کارکنان رسمی و غیررسمی دستگاههای اجرایی موضوع ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری در دوره‌های روزانه و شبانه دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی داخلی و خارجی ممنوع است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار کد: طبق این طرح کارکنان دولتی صرفاً مجاز به ادامه تحصیل در دوره‌های مجازی و غیرحضوری دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی در ساعات غیراداری هستند.

نماینده نیشابور در مجلس با اشاره به استثنائات طرح مذکور ، گفت: البته ادامه تحصیل اعضای رسمی هیئت علمی دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی و فرهنگیان رسمی در شرایط غیراداری در قالب مأموریت تحصیلی سالیانه در دوره‌های روزانه، شبانه، حضوری، علاوه بر دوره‌های غیرحضوری و مجازی بلامانع است؛ همچنین در صورت اخذ مرخصی اداری سالیانه، ادامه تحصیل در دوره‌های روزانه برای پرسنل اداری دستگاههای اجرایی ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری بلامانع است.


 

ارسال نظر

پربازدیدترین