|
| کد مطلب: ۱۱۵۱۴۵
لینک کوتاه کپی شد

کاخ سفید خبر گفت‌وگوی مستقیم و چندباره با ایران را تکذیب نکرد

معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، در یک نشست خبری که مشروح آن در وبگاه وزارت امور خارجه آمریکا منتشر شده است،به سوال خبرنگاران درباره خبر روزنامه فایننشال تایمز مبنی بر دیدار مستقیم نمایندگان ایران و آمریکا پاسخ داد.

کاخ سفید خبر گفت‌وگوی مستقیم و چندباره با ایران را تکذیب نکرد
منبع: ايسنا |

ودانت پاتل در پاسخ به این که آیا ادعای منابع مطلع در گزارش اخیر روزنامه فایننشال تایمز مبنی بر دیدار‌های متعدد رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران را با سعید ایروانی، نماینده ایران در سازمان ملل درباره آزادسازی زندانیان دو تابعیتی آمریکایی از ایران تایید می‌کند یا نه، گفت: «چیزی برای اعلام کردن در این زمینه ندارم. همان طور که قبلا از من شنیده‌اید، ما وسیله ارتباط برقرار کردن با ایران و انتقال پیام‌هایی به آن را که در راستای منافع آمریکا باشند، در اختیار داریم. قرار نیست جزئیات محتوای این پیام‌ها یا وسیله انتقالشان را توضیح دهیم.»

اظهارات پاتل در پی این مطرح می‌شود که فایننشال تایمز چند روز پیش با استناد به ادعای منابع مطلع مدعی شد که «رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران و مذاکره‌کننده ارشد این کشور در مذاکرات وین چندین بار با امیرسعید ایروانی، نماینده ایران در سازمان ملل دیدار کرده است. این مذاکرات، اولین ارتباط مستقیم میان مقامات ایرانی از زمان خروج دونالد ترامپ، رییس جمهور پیشین آمریکا از توافق هسته‌ای در سال ۲۰۱۸ محسوب می‌شود. یک منبع نزدیک به دولت (آمریکا) گفت که این مذاکرات عمدتا بر امکان تبادل زندانی با ایران متمرکز بوده است.»

ادعای فایننشال تایمز درباره گفتگو‌های مستقیم میان نمایندگانی از آمریکا و ایران در حالی مطرح می‌شود که منابع رسمی در ایران هنوز آن را رد یا تایید نکرده‌اند.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین