|
| کد مطلب: ۱۱۴۴۹۸
لینک کوتاه کپی شد

معاون هماهنگ کننده ارتش: نیروی دریایی ارتش به «دانش تولید ناوشکن‌ها» دست یافته

معاون هماهنگ کننده ارتش بیان اینکه نیروی دریایی ارتش از نظر تولید علم، دانش، طراحی و ساخت ناوشکن با این ابعاد و توان ماندگاری در دریا در دنیا حرف برای گفتن دارد، گفت: به دنیا ثابت کردیم در ساخت شناورهای دریایی، ماندن در دریا، پایش دریا و حضور در دریاهای دور دست نیاز به خرید ناوشکن نداریم.

 
  • امیردریادار جبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش ظهر امروز در نخستین دوره مسابقات شناورهای هوشمند دریایی با بیان اینکه هوشمندسازی تجهیزات برای آینده بسیار حائز اهمیت است، اظهار کرد: امروز نیروی دریایی به شناورها و دیگر تجهیزات مورد نیاز با مهمات بسیار پیشرفته‌تر از نوع قدیمی دسترسی پیدا کرده است.

معاون هماهنگ کننده ارتش: نیروی دریایی ارتش به «دانش تولید ناوشکن‌ها» دست یافته

  • وی با بیان اینکه در قرارگاه جهاد علمی در ارتش جمهوری اسلامی ایران و قرارگاه فجر که موضوعات فناوری‌های پیشرفته را دنبال می‌کند تصمیم گرفته شد این موضوعات در دانشگاه‌های ارتش شکل و دانشجویان وارد کار شوند، گفت: در تمام دانشگاه‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران این حرکت توسط اساتید و دانشجویان شروع شده است.
  • معاون هماهنگ کننده ارتش افزود: در حال حاضر چندین نمونه شناور سطحی با تفکر دانشجویی به صورت کاملا هوشمند با سرعت خوب و تشخیص موانع ساخته شده و به مرور زمان به نتیجه‌ای که مدنظر است دسترسی پیدا خواهیم کرد.
  • امیر دریادار سیاری با بیان اینکه در نخستین دوره مسابقات شناورهای هوشمند دریا پیشرفته بسیاری خوبی به دست آمد، گفت: در دانشگاه نیروی دریایی امام خمینی (ره) زیردریایی نیز طراحی و پیشرفت بسیار خوبی داشته است. وی به توجه دانشجویان به نقش فناوری و تاثیرگذاری در آینده نیز اشاره کرد و افزود: عدم توجه به فناوری نوین باعث غافلگیری خواهد شد.

معاون هماهنگ کننده ارتش: نیروی دریایی ارتش به «دانش تولید ناوشکن‌ها» دست یافته

  • امیردریادار سیاری مهم‌ترین مولفه ناوشکن دنا را ساخت در داخل کشور دانست و گفت: این ناوشکن در دریاهای دوردست با شرایط جوی بسیار متفاوت و اقیانوسی مدتی زیادی در دریا حضور داشته و این ماموریت عظیم را انجام داده است.
  • وی ضمن بیان اینکه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از نظر تولید علم، دانش، طراحی و ساخت ناوشکن با این ابعاد و توان ماندگاری در دریا در دنیا حرف برای گفتن داریم، تصریح کرد: به دنیا ثابت کردیم در ساخت شناورهای دریایی، ماندن در دریا، پایش دریا و در حضور دریاهای دور دست نیاز به خرید ناوشکن نداریم.

برگزاری مسابقات شناورهای هوشمند در دو بخش کنترل از راه دور و هوشمندسازی

  • ناخدایکم مکانیک عباس زارع‌نژاد دبیر علمی مسابقات شناورهای هوشمند در دانشگاه دریایی حضرت امام خمینی (ره) نوشهر در جمع خبرنگاران گفت: استارت این کار از آذرماه ۱۴۰۱ با تشکیل کارگروه‌های مختلف به منظور برگزاری اولین دوره مسابقات شناورهای هوشمند در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی نوشهر و در سطح نیروی دریایی کشور تشکیل شد.
  • وی افزود: مسابقات در سطح دانشجویی با حمای‌های سلسله مراتب فرمانده نیروی دریایی ارتش راهبردی جمهوری اسلامی ایران منجر به تشکیل ۷ تیم دانشجویی در بخش‌های کنترل از راه دور و هوشمند سازی قابل اجرا است.
  • دبیر علمی مسابقات به تشکیل کارگروه‌ها و نشست‌های مختلفی با دانشگاه‌های معتبر کشور از جمله دانشگاه شریف و امیرکبیر اشاره کرد و گفت: این مسابقات در دو بخش کنترل از راه دور و هوشمندسازی برگزار شد.
  • نخستین دوره مسابقات شناورهای هوشمند دریایی با حضور هفت تیم در دو بخش سرعت و تست هوشمند در دانشگاه دریایی حضرت امام خمینی (ره) برگزار شد.

ارسال نظر

پربازدیدترین