|
| کد مطلب: ۱۱۳۶۳۴
لینک کوتاه کپی شد

پاپ خواستار آزادی عبادت مسیحیان در چین شد

پاپ خواستار آزادی عبادت برای کاتولیک‌ها در چین شد. واتیکان می‌گوید این اقلیت مذهبی با آزار و اذیت و آزار تاریخی در این کشور کمونیستی مواجه شده و باعث ایجاد اصطکاک بین این نهاد مذهبی جهان مسیحیت و پکن شده است.

پاپ خواستار آزادی عبادت مسیحیان در چین شد

پاپ در طول موعظه هفتگی خود در میدان سنت پیتر واتیکان برای کاتولیک‌های چین دعا کرد. پاپ با یادآوری اینکه ۲۴ ماه مه روز جهانی دعا برای کلیسا در چین است، گفت که «به برادران و خواهرانش در چین نزدیک است» و «یک فکر ویژه برای همه کسانی که در چین رنج می برند» دارد.

قانون اساسی در جمهوری خلق چین ظاهراً آزادی عقیده را محترم شمرده اما حکومت مرکزی شدیداً فعالیت‌های مذهبی را تحت نظر دارد که نمونه بارز آن مسلمانان اویغور در استان غربی سین کیانگ هستند.

روابط چین و واتیکان برای دهه‌ها تنش آمیز بوده اما در سال ۲۰۱۸ دو طرف به توافقی تاریخی و مورد مناقشه در مورد انتصاب اسقف های کاتولیک رومی در چین دست یافتند.

منتقدان می گویند این توافق که موقتی و سری است به منزله مماشات واتیکان با «دولت مستبد» چین است و به طور قابل ملاحظه ای شرایط کاتولیک ها را در آنجا بهبود نداده است.

ماه گذشته، واتیکان اعلام کرد که مقامات چینی به طور یکجانبه اسقف جدیدی را در شانگهای منصوب کرده اند که نقض آشکار پیمان دوجانبه بین دو طرف است که آخرین بار در اکتبر تمدید شد.

ارسال نظر

پربازدیدترین