|
| کد مطلب: ۱۱۳۵۵۶
لینک کوتاه کپی شد

سرلشکر باقری: «جمعیت» از ارکان اصلی قدرت است

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: پیشرفت و توسعه مستلزم ایجاد قدرت است و جمعیت، یکی از ارکان اصلی قدرت محسوب می‌شود.

سرلشکر باقری: «جمعیت» از ارکان اصلی قدرت است
منبع: مهر |

سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح صبح امروز (شنبه) در همایش فرماندهان و مسئولان عالی نیروهای مسلح که به‌مناسبت روز ملی جوانی جمعیت در ستاد فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد، با تبریک سالروز میلاد باسعادت ثامن‌الحجج (ع)، از زحمات و خدمات ارزنده مجموعه نیروهای مسلح در حوزه جوانی جمعیت قدردانی کرد و اظهار داشت: سیاست‌های کلی جوانی جمعیت را فرمانده معظم کل قوا امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) در سی‌ام اردیبهشت سال ۱۳۹۳ ابلاغ کرده‌اند و در ۲۴ آبان ۱۴۰۰ قانون حمایت از جوانی جمعیت تصویب شد.

سرلشکر باقری با بیان اینکه الحمدلله مسیر کاملاً شفاف و مشخص است و امیدوارم این مسیر با تمام توان اجرا و موانع موجود برطرف شود، گفت: خوشبختانه در دولت جدید نیز جلسه شورای عالی جوانی جمعیت به‌صورت منظم برگزار می‌شود.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه تأکید کرد: پیشرفت و توسعه مستلزم ایجاد قدرت است و «جمعیت» یکی از ارکان اصلی قدرت محسوب می‌شود.

وی به توسعه نامتوازن جمعیت اشاره و عنوان کرد: در مباحث نظری، زیاد بودن جمعیتی که به‌طور ناموزون نسبت به امکانات موجود توسعه کمّی پیدا کرده است و از لحاظ، کیفی نیز امکان ارتقای آن نیست، به‌عنوان سربار مطرح می‌شود، به هیچ عنوان با امکانات و ویژگی‌های سرزمین پرمنابع ما هم‌خوانی ندارد.

وی گفت: طبق مطالعاتی که انجام شده است، سرزمین ارزشمند ما حداقل دو برابر جمعیت فعلی امکان حمایت از مردم و ایجاد زندگی آبرومند برای مردم دارد. اگر منابع درست مدیریت شود امکان داشتن این جمعیت با همه ویژگی‌های کیفی فراهم خواهد بود.

وی با اشاره به تاثیر جمعیت در رشد اقتصادی و توسعه علم و فناوری و سایر مباحث مطرح کرد: در دوران دفاع مقدس حدود ۵ میلیون ۲۰۰ هزار نفر از جمعیت جوان کشور وارد جبهه حق علیه باطل شدند و برای سرزمین ایران اسلامی جانفشانی کردند. از ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر، ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بسیجی، ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر سرباز و حدود ۷۰۰ هزار نفر از پایواران نیروهای مسلح و جهاد سازندگی بودند که این جمعیت، از جمعیت جوان کشورمان بوده‌اند.

ارسال نظر

پربازدیدترین