|
| کد مطلب: ۱۱۲۸۶۸
لینک کوتاه کپی شد

سفر وزیر تحریم‌شده روسی به عربستان

رسانه دولتی سعودی گزارش داد که یک مقام ارشد روسیه که در غرب به دلیل جنگ مسکو علیه اوکراین با تحریم مواجه شده است، بامداد امروز (سه‌شنبه) وارد عربستان سعودی شد و با همتای خود در این پادشاهی گفت‌وگو کرد.

سفر وزیر تحریم‌شده روسی به عربستان
منبع: ايسنا |

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، سفر «ولادیمیر کولوکولتسف» وزیر کشور روسیه به ریاض تنها چند روز پس از سخنرانی ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین در اجلاس سران اتحادیه عرب انجام شد که روز جمعه در شهر بندری جده عربستان سعودی در دریای سرخ برگزار شد.

این دیدارها نشان می‌دهد که چگونه پادشاهی ریاض و کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس که به طور سنتی مشتریان محصولات امنیتی ایالات متحده هستند، روابط خود را با مسکو در بحبوحه جنگ اوکراین حفظ کرده‌اند.

خبرگزاری دولتی عربستان سعودی (واس) گزارش داد که کولوکولتسف با شاهزاده عبدالعزیز بن سعود، وزیر کشور عربستان سعودی دیدار کرد.

در این گزارش بدون اشاره به جزئیات، آمده است: «در این نشست، آنها راه‌های ارتقای مسیرهای همکاری امنیتی میان وزارتخانه‌های کشور این دو کشور و همچنین بحث در مورد تعدادی از موضوعات مورد علاقه مشترک را مورد بحث و بررسی قرار دادند.»

رسانه‌های روسی فعلا گزارشی از این دیدار منتشر نکردند.

کولوکولتسف ۶۲ ساله، از سال ۲۰۱۸ از سوی ایالات متحده به عنوان بخشی از مجموعه‌ای از تحریم‌ها بابت فعالیت روسیه در سوریه و اوکراین تحریم شده است.

وزارت خزانه‌داری ایالات متحده می‌گوید که استرالیا، کانادا، اتحادیه اروپا، ژاپن، نیوزیلند و انگلیس هم به طور جداگانه کولوکولتسف را تحریم کرده‌اند. ایالات متحده همچنین از اعطای روادید به او برای شرکت در نشست روسای پلیس سازمان ملل متحد در سال ۲۰۲۲ خودداری کرد؛ امری که مسکو مورد انتقاد قرار داد.

ارسال نظر

پربازدیدترین