|
| کد مطلب: ۱۱۲۵۴۱
لینک کوتاه کپی شد

روسیه رسما آزادسازی باخموت را اعلام کرد

رئیس جمهور روسیه به ارتش خصوصی «واگنر» و نیروهای مسکو بابت آزادسازی شهر آرتیموفسک (باخموت) تبریک گفت.

روسیه رسما آزادسازی باخموت را اعلام کرد
منبع: مهر |

به گزارش مهر به نقل از تاس، دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین در بیانیه‌ای به نقل از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، به نیروهای مسلح این کشور و همچنین ارتش خصوصی واگنر وابسته به مسکو بابت آزادسازی شهر راهبردی آرتیموفسک (باخموت) تبریک گفت.

در بیانیه کرملین آمده است: ولادیمیر پوتین به تیم‌های تهاجمی واگنر و همچنین نیروهای روسیه که با ارائه کمک‌های موردنیاز و محافظت از جبهه‌ها، عملیات آزادسازی آرتیموفسک را کامل کردند، تبریک می‌گوید. هر سرباز و شخص ممتاز در این میدان نبرد، برای دریافت نشان و مدال افتخار معرفی خواهد شد.

وزارت دفاع روسیه اوایل امروز (یکشنبه) اعلام کرد که شهر آرتیموفسک که در اوکراین باخموت نامیده می‌شود، در جریان عملیات نظامی مسکو در اوکراین، به طور کامل آزاد شد.

شهر باخموت در شمال جمهوری خلق دونتسک واقع شده و نقش یک مرکز حمل و نقل بزرگ برای تامین تسلیحاتی نیروهای اوکراین در منطقه دونباس را ایفا می‌کرد. نبرد شدید برای آزادسازی این شهر از اول آگوست ۲۰۲۲ شروع شد. تا پیش از شروع این نبرد، حدود ۷۲ هزار نفر در این شهر زندگی می‌کردند.

پوتین ۲۴ فوریه ۲۰۲۲(۵ اسفند ۱۴۰۰) پس از به رسمیت شناختن حاکمیت دو جمهوری دونتسک و لوهانسک و امضای توافقنامه همکاری و کمک دوجانبه، فرمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین را صادر و هدف از این اقدام را درخواست جمهوری‌های دونباس برای رهانیدن آنها از ظلم رژیم کی‌یف عنوان کرد.

از ۲۳ تا ۲۷ سپتامبر (اول تا پنجم مهر) در دونتسک، لوهانسک، خرسون و زاپروژیا همه‌پرسی برای الحاق به روسیه برگزار شد و پس از موافقت حداکثری ساکنان، این مناطق ۳۰ سپتامبر (۸ مهر) به طور رسمی به مسکو الحاق شدند.

ارسال نظر

پربازدیدترین