|
| کد مطلب: ۱۱۲۲۸۲
لینک کوتاه کپی شد

واکنش تند ترکیه به کاریکاتور شارلی ابدو درباره اردوغان

مقام‌های ترکیه‌ای کاریکاتور اخیری که مجله فرانسوی شارلی ابدو از رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه بعد از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اخیر این کشور منتشر کرد را محکوم و از آن انتقاد کردند.

واکنش تند ترکیه به کاریکاتور شارلی ابدو درباره اردوغان
منبع: ايسنا |

این مجله فکاهی فرانسوی که پیشتر کاریکاتور‌های موهن به ساحت پیامبر اکرم (ص) منتشر کرده، کاریکاتوری از اردوغان را با اشاره به حادثه مرگ "کلود فرانسوا"، خواننده فرانسوی، ملقب به "کلوکلو" در سال ۱۹۷۸ در اثر برق گرفتگی در حمام را منتشر کرده و در ضمن آن نوشت: "همچون کلوکلو، تنها سرنوشت ما را از دست او نجات خواهد داد".

مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در واکنش به انتشار این کاریکاتور گفت: "مجله بی شرم شارلی ابدو هنوز ذره‌ای انسانیت نداشته و همچنین به توهین به مردم ترکیه ادامه می‌دهد. "

همچنین فخر الدین آلتون، مدیر ارتباطات رجب طیب اردوغان نیز در واکنش به این کاریکاتور، مجله شارلی ابدو را "چندش آور" خواند.

او در توئیتی نوشت: "مجله قبیح شارلی ابدو، یکی از بزرگترین مراکز تحریک، توهین و کفرگویی در رسانه‌های جهان، بار دیگر با منتشر کردن این کاریکاتور غیرانسانی از رئیس جمهور کشور ما ثابت کرد که چقدر چندش آور است."

او بیان داشت: "مهم نیست که شما چه کار می‌کنید. شما نخواهید توانست رجب طیب اردوغان را مرعوب کنید. شما نمی‌توانید ما را از مسیرمان رویگردان کنید."

ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه نیز این مجله فرانسوی را "روزنامه بی مصرف" و"شیطانی" خوانده و با اشاره به موعد برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ترکیه در ۲۸ مه گفت: "شارلی ابدو نگران نباش. ملت ما به شما بهترین پاسخ را با صدایی بلندتر در تاریخ ۲۸ مه خواهد داد."

 

ارسال نظر

پربازدیدترین