|
| کد مطلب: ۱۱۲۲۶۸
لینک کوتاه کپی شد

حسین انتظامی: خالص سازی را هم خوارج انجام دادند، هم هیتلر ، هم استالین/ هدف خالص سازی،حذف کسانی است که توان حل مسائل را دارند

یکی از اهداف منافقین این بود که مسئله حل‌کن‌های امام خمینی را حذف کنند.

حسین انتظامی: خالص سازی را هم خوارج انجام دادند، هم هیتلر ، هم استالین/ هدف خالص سازی،حذف کسانی است که توان حل مسائل را دارند

حسین انتظامیگفت: موسی خیابانی چند ماه قبل از کشته شدنش، نواری را پر می‌کند و به خانه‌های تیمی منافقین می‌فرستد که در آن به کادر منافقین که در آن زمان دچار یأس شده بودند، می‌گوید در این چند ماه شما کارهای بزرگی کردید. شما مسئله‌ حل‌کن‌های خمینی را زدید!

 

معاون اسبق مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت: بعضی حکومت‌ها به صورت سیستمی جواب برخی مسائل را می‌دهند و برخی هم در کنار سیستم، اشخاصی هم هستند که اینها می‌‌توانند مسائل را شناسایی کنند و سپس این را حل کنند. واقعیتش را بخواهید ما به چنین شخصیت‌هایی نیاز داریم؛ شهید مطهری را فرقانی‌ها زده بودند و فرقانی‌ها هم دستچین کرده بودند یعنی کسانی که مسئله‌ حل‌کن بود را می‌زدند. از یک طرف شهید مطهری و از طرف دیگر شهید قرنی و آقای مفتح و الی آخر.

مرحوم آقای هاشمی مسئله ‌حل‌کن بود

وی با بیان اینکه مرحوم آقای هاشمی مسئله ‌حل‌کن بود، اظهار داشت: ولی وقتی چنین آدم‌هایی نباشند، آن وقت در حل مسائل به یک بن‌بست‌هایی می‌رسیم. چون آن مسئله حل‌کن گاهی با بزرگتری خودش، یعنی همه قبولش دارند و او ریش‌سفیدی می‌کند. بعضی وقت‌ها با تأثیری که بر دیگران دارد. بعضی وقت‌ها با راه حل‌هایی که می‌دهد؛ بعضی وقت‌ها با اجماع‌سازی‌هایی که می‌کند و بعضی وقت‌ها با بازنمایی دیگری از مسئله آن را حل می‌کند؛ یعنی می‌داند اگر مسئله اینطور مطرح شود، همه به او حمله می‌کنند بنابراین مسئله را جور دیگری مطرح می‌کند که بشود حل کند و به نحوی اجماع بسازد. متأسفانه چنین شخصیت‌هایی نداریم یا اگر داریم، منشأ اثر نیستند.

«خالص‌سازی» سابقه تاریخی دارد؛ از خوارج تا هیتلر

انتظامی در مورد جریان «خالص‌سازی» که علی لاریجانی آن را دوباره وارد فضای سیاسی کشور کرد، اظهار داشت: خالص‌سازی قدمت تاریخی دارد. ما در تاریخ اسلام هم خالص‌سازی داریم. خوارج وقتی می‌گویند لاحکم الا لله و ما نه این را قبول داریم و نه آن را قبول داریم، یعنی خالص‌سازی کردن.

رئیس سابق سازمان سینمایی گفت: در اردوگاه شرق و هم اردوگاه غرب، مفصل سابقه خالص‌سازی داریم. در زمان هیتلر حتی کسی که می‌خواست عضو اس اس بشود، باید تا چند نژادش خون یهودی در رگ‌هایش نباشد. چون معتقد بود اینها برای اس اس خطرناک هستند. مسیری که او به دنبال پاکسازی نژادی رفت، اساساً مبنای فکری آن از خالص‌سازی در می‌آید. یعنی می‎گوید آقا این نجس است و من باید دور بریزم.

وی ادامه داد: تصفیه‌های خونین استالین در غرب نیز در همین مسیر خالص‌سازی بود. مک کارتیزم که اتفاق افتاد، یک آقای سناتوری آمد گفت که هنرمندان و فرهنگیان، بازیچه و آدم رقیب ما شوروی هستند بنابراین دادگاه‌های فرمایشی درست کردند و خیلی از اهالی فرهنگ و هنرمندان را مارک مارکسیسم به آنها زدند؛ به خاطر اینکه اینها با ارزش‌های آمریکایی همسویی ندارند.

بعضی رفتارها و حرف‌ها بازی کردن در زمین اسرائیلی‌هاست

وی در ادامه این بحث اظهار کرد: بعضی اتفاقاتی که در کشور می‌افتد، باید ببینیم اگر اسرائیلی‌ها به عنوان دشمن استراتژیک ما می‌خواستند طراحی کنند، چه می‌کردند ولی متأسفانه برخی اقدامات، حرف‌ها و پاسکاری‌هایی که آدم می‌بیند می‌گوید این دقیقاً خواسته آنهاست. اتفاقاً پروژه نفوذ که گفته می‌شود از قضا باید دنبال کسانی رفت که دارند حرف‌های افراطی و تندروانه می‌زنند.

انتظامی با تأکید بر اینکه جریان خالص‌سازی امروز هم می‌خواهد مسئله حل‌کن‌های آیت‌الله خامنه‌ای را بزند، گفت: شما فکر می‌کنید بی‌حرمتی‌هایی که راجع به آقای هاشمی یا شخصیت‌های دیگر شد با چه هدفی بود؟

وی افزود: در حکمرانی یک اصلی است که بحث رواداری است. این دو زاویه دارد؛ یکی نسبت به مردم و دیگری نسبت به تیم حکمرانی. یعنی با خشونت با هم رفتار نکنند و همدیگر را حذف نکنند چون ما به اینها نیاز داریم.

خالص‌سازها با شابلون می‌خواهند همه مثل آنها باشند

دبیر کمیسیون دسترسی آزاد به اطلاعات خاطرنشان کرد: خالص‌سازها یک اشتباه شناختی دارند و این است که همه باید مثل ما باشند. یک شابلون می‌گذارند که با شاخص‌های مشخص که همه باید مثل ما باشند ولی این کار غیر فطری است. نه فقط در بین انسان‌ها که در کل خلقت، کدام دو موجود همه چیزشان عین هم است که ما می‌خواهیم با شابلون همه مثل ما فکر کنند؟!

افزایش ریا و نفاق از تبعات خالص‌سازی است

وی تبعات خالص‌سازی را افزایش ریا و نفاق خواند و تصریح کرد: افزایش نفاق یعنی وقتی خدمت شما می‌نشینم و شما می‌خواهید که یک موضوعی را باز کنید، من خودم را سانسور می‌کنم. می‌گویم من اگر این را به آقای رنجبران بگویم باعث می‌شود که برود جایی و راجع من تفسیر کنند. ریا باعث می‌شود که افراد حرفی را که باور ندارند به زبان بیاورند و باعث می‌شود که حکومت با مشکل مواجه شود.

ارسال نظر

پربازدیدترین