|
| کد مطلب: ۱۱۲۱۹۶
لینک کوتاه کپی شد

فاصله بایدن با ترامپ در نظرسنجی‌ها بیشتر می‌شود

یک نظرسنجی جدید درباره انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا نشان می‌دهد جو بایدن، رئیس‌جمهور فعلی فاصله خود را با دونالد ترامپ بیشتر کرده است.

فاصله بایدن با ترامپ در نظرسنجی‌ها بیشتر می‌شود
منبع: همشهری |

این نظرسنجی جدید بوسیله رویترز  ایپسوس نشان داد که بایدن در یک رقابت فرضی با ۴۴ درصد در برابر ۳۸ درصد از ترامپ جلوتر است.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که ترامپ پیشتاری خود را در میان سایر نامزدهای حزب جمهوریخواه برای انتخابات ریاست‌جمهوری آینده حفظ کرده است.

گرچه سایر نظرسنجی‌ها از جمله یک نظرسنجی اخیر بوسیله شرکت Premise نشانده جلوتر بودن ترامپ نسبت به بایدن بوده‌اند، اما افزایش مداوم پیشتازی بایدن نسبت به ترامپ در نظرسنجی‌های انجام‌شده بوسیله یک سازمان نظرسنجی با روش‌شناسی مشابه در هر ماه بیانگر افزایش محبوبیت او است.

نظرسنجی مشابهی بوسیله رویترز و ایپسوس در ماه مارس (اسفند) نشان داد که بایدن ۵ درصد جلوتر از ترامپ است. نظرسنجی مشابه در ماه فوریه (بهمن) جلوتر بایدن را به میزان سه درصد نسبت به ترامپ نشان داده بود.

در حالیکه کارزار انتخابات ۲۰۲۴ بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد،‌ به نظر می‌رسد که هم بایدن و هم ترامپ احتمالا نامزدی حزب‌های متبوع‌شان برای انتخابات به دست آورند.

نظرسنجی رویترز ایپسوس نشان داد که ترامپ نسبت به دوسانتیس، فرماندار فلوریدا  بیش از دو برابر حمایت بیشتری در میان جمهوریخواهان دارد. در این نظرسنجی ۴۹ درصد از جمهوریخواهان ثبت‌شده ترامپ را به عنوان نامزد انتخابی حزب ترجیح دادند، در حالیکه فقط ۲۱ درصد از دوسانتیس حمایت کردند. مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور سابق هم با فاصله زیاد در رده سوم قرار گرفت.

 نظرسنجی‌ها در این فاصله زمانی از انتخابات پیش‌بینی‌کننده نتایج نهایی انتخابات نیست، اما نظرسنجی‌های در پایان تابستان یا اوائل پاییز آینده قدرت پیش‌بینی‌کننده بیشتری پیدا می‌کنند.

جلوتر بودن بایدن در نظرسنجی‌ها در حال حاضر  مدیون طرفداری بیشتر آمریکاییان در مورد دو موضوع عمده سقط جنین و کنترل مرزی از مواضع دموکرات‌ها است.

ارسال نظر

پربازدیدترین