|
| کد مطلب: ۱۱۱۹۰۷
لینک کوتاه کپی شد

جزئیات جلسه مهم در مشهد برای مهار تورم /مردم نجیبانه تحمل می‌کنند/ مشکلی که رفع آن تدبیر انقلابی می‌خواهد /شرایط را به صلاح دولت و مجلس نمی‌بینم‌

کاظم موسوی گفت: بنده معتقدم فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص مهار تورم تا الآن یعنی اواخر اردیبهشت‌ماه، محقق نشده است و حتی سمت‌وسوی اقتصاد کشور نیز به سمت کاهش تورم نیست.

جزئیات جلسه مهم در مشهد برای مهار تورم /مردم نجیبانه تحمل می‌کنند/ مشکلی که رفع آن تدبیر انقلابی می‌خواهد /شرایط را به صلاح دولت و مجلس نمی‌بینم‌
منبع: همشهری |

سید کاظم موسوی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درباره چشم‌انداز تحقق شعار سال درخصوص مهار تورم با توجه به منتشر نشدن نرخ تورم فروردین‌ماه۱۴۰۲ و بروز گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای در این باره به همشهری آنلاین گفت: وزارت اقتصاد و بانک مرکزی باید آمار تورم فروردین‌ماه امسال را منتشر کنند و هر ۲دستگاه باید در این خصوص پاسخگو باشند. بنده معتقدم فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص مهار تورم تا الآن یعنی اواخر اردیبهشت‌ماه ، محقق نشده است و حتی سمت‌وسوی اقتصاد کشور نیز به سمت کاهش تورم نیست.

کاظم موسوی تصریح کرد: دولت سیزدهم باید تدبیری کند تا نرخ رشد تورم تعدیل شود. دولت اگر نتواند تورم را مهار کند باید به مردم پاسخگو باشد و علت را توضیح دهد.

مردم نیازمند الطاف دولت و مجلس هستند و تاکنون شرایط تورمی کشور جهت‌گیری درستی پیدا نکرده است و شرایط همچنان نامناسب است.  

نماینده اردبیل با بیان اینکه آمار نقدینگی پایان سال گذشته بالا بوده است، تصریح کرد: نقدینگی بالا تداوم تورم را رقم زده است. ۲۰درصد افزایش حقوق کسانی که کار دولتی و خصولتی می‌کنند، پاسخگوی تورم حاکم بر جامعه نیست و ناترازی در تورم و پرداختی‌ها مبرهن است. به بیان روشن عرض می‌کنم که پرداختی‌های ما با تورم همخوانی ندارد. بانک مرکزی و وزارت اقتصادی باید تدبیری کنند تا مردم برای تامین حداقل‌های خودشان که همان معیشت‌شان و کالاهای اساسی است، بیش از این به مشکل برنخورند. مردم الآن در تامین کالاهای اساسی خودشان به مشکل برخورده‌اند و رفع این مشکل تدبیر انقلابی می‌خواهد.  

او با بیان اینکه چشم‌اندازی روشنی برای مهار تورم در ماه‌های آینده دیده نمی‌شود، افزود: الآن اقتصاد ما اقتصاد مریضی است و مردم بزرگوار خوب و ستودنی ما نجیبانه دارند شرایط را تحمل می‌کنند. من این شرایط را به صلاح دولت و مجلس نمی‌بینم. همه باید دست به دست هم بدهیم تا حداقل در خرید اقلام یخچالی خودشان مختصر لبخندی بر لب‌هایشان بنشیند و این اقلام از دسترس‌شان دور نشده باشد. دولت باید بیشتر توجه کند. البته آیت‌الله رئیسی شبانه‌روز در حال تلاش است ولی این کارها را باید اعضای کابینه پیش ببرند و نسبت به شرایط پاسخگو باشند.  

موسوی درباره جلسات مجلس با اعضای کابینه درخصوص التهابات اقتصادی و چشم‌انداز تورم در سال۱۴۰۲ گفت: ما فردا و پس‌فردا در مشهد با دولتی‌ها جلسه داریم و قرار است آقای فرزین رئیس کل بانک مرکزی و دکتر خاندوزی وزیر اقتصاد نیز به مشهد بیایند تا درباره مسائل اقتصادی امسال و بانکداری اسلامی گفت‌وگو کنیم.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین