|
| کد مطلب: ۱۱۱۸۳۹
لینک کوتاه کپی شد

چین: مسلمانان اویغور را سرکوب نکرده ایم؛امریکا تهمت می زند

سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز (سه‌شنبه) تاکید کرد، اتهامات آمریکا درباره سرکوب مسلمانان اویغور و دیگر گروه‌های مذهبی در چین بی‌پایه و اساس هستند.

چین:  مسلمانان اویغور را سرکوب نکرده ایم؛امریکا تهمت می زند

وزارت امور خارجه آمریکا روز دوشنبه گزارش سالانه‌ای را درباره آزادی مذهبی بین‌المللی منتشر کرد که در آن چین به سرکوب اویغورها، کاتولیک‌ها، پروتستان‌ها، بوداییان تبت، مسلمانان هوئی و پیروان جنبش فالون‌گونگ متهم شد.

وانگ ونبین، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در کنفرانسی خبری گفت: چین هرگز این مساله را نمی‌پذیرد و قویا به آن اعتراض دارد.

وی افزود، دولت چین از آزادی‌های مذهبی شهروندانش طبق قانون حفاظت می‌کند و نمایندگان تمامی گروه‌های قومی از آزادی کامل عقاید و باورها در این کشور برخوردارند.

این سخنگو تصریح کرد: بیانیه‌های آمریکا بر مبنای واقعیت نیستند و سیاست قومی و مذهبی چین را لکه‌دار می‌کنند. این اظهارات مملو از تعصبات ایدئولوژیکی هستند و هیچ گونه پایه و اساس و دلیلی ندارند. این اظهارات کاملا مضحک هستند.

سازمان‌های مختلف غیردولتی و حقوق بشری در سراسر جهان بارها نقض حقوق بشر در منطقه سین‌کیانگ چین را گزارش داده‌اند. دیده‌بان حقوق بشر سازمان ملل در سپتامبر سال 2022 میلادی گزارش داد که وسعت بازداشت خودسرانه و تبعیض‌آمیز اویغورها و اعضای دیگر گروه‌های مسلمان در منطقه سین‌کیانگ برابر با جرائم بین‌المللی و نقض‌های حقوق بشری است.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین