|
| کد مطلب: ۱۱۱۲۷۰
لینک کوتاه کپی شد

سفر زلنسکی به رُم برای دیدار با پاپ + عکس

ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین در سفری از قبل اعلام نشده، به رم رفته تا با مقام‌های ایتالیا و رهبر کاتولیک‌های جهان دیدار کند.

سفر زلنسکی به رُم برای دیدار با پاپ + عکس
منبع: فارس |

در حالی که حمایت‌های همه جانبه غرب از اوکراین علیه روسیه ادامه دارد، رئیس‌جمهور اوکراین روز شنبه (امروز) وارد رم پایتخت ایتالیا شده است.

«آنتونیو تاجانی» وزیر خارجه ایتالیا با انتشار یک عکس در صفحه توئیتر خود خبر داد که ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور ایتالیا وارد رم شده است.

به نوشته او، «ایتالیا از ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین استقبال می‌کند. ما تعهد خودمان را در ایستادن در کنار مردم اوکراین در دفاع از آزادی و دموکراسی تجدید می‌کنیم».

خبرگزاری فرانسه هم گزارشی درباره سفر زلنسکی به رم منتشر کرد و در آن خبر داد که رئیس‌جمهور اوکراین در این سفر با سران ایتالیا و همچنین پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان دیدار خواهد کرد.

وزیر خارجه ایتالیا با حضور در فرودگاه «کیامپینو» شهر رم از ولودیمیر زلنسکی استقبال کرد. رئیس‌جمهور اوکراین قرار است با «سرجیو ماتارلا» همتای ایتالیایی و «جورجیا ملونی» نخست‌وزیر این کشور به صورت جداگانه دیدار کند.

استقبال وزیر خارجه ایتالیا از زلنسکی

پیش از این، برنامه زمانی دقیق سفر زلنسکی به ایتالیا به دلیل ملاحظات امنیتی به صورت علنی منتشر نشده بود و واتیکان تنها در آستانه ورود او به رم اعلام کرد که پاپ فرانسیس و رئیس‌جمهور اوکراین دیدار خواهند داشت.

رسانه‌های محلی ایتالیایی خبر دادند که به عنوان بخشی از تدابیر امنیتی برای سفر زلنسکی، در آسمان رم منطقه پرواز ممنوع اعلام شده و نیروهای تیرانداز پلیس ایتالیا هم بر فراز ساختمان‌های بلند مستقر شده‌اند.

سفر زلنسکی به رم در پاسخ به سفر چند ماه قبل جورجیا ملونی نخست‌وزیر ایتالیا به کی‌یف در آستانه اولین سالگرد جنگ این کشور و روسیه انجام شد.

آخرین دیدار رئیس‌جمهور اوکراین با پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان در سال ۲۰۲۰ انجام شده و او قرار است در سفر خود به رم، بار دیگر با وی دیدار داشته باشد.

ارسال نظر

پربازدیدترین