|
| کد مطلب: ۱۱۱۲۲۲
لینک کوتاه کپی شد

سردار قاآنی:امروز دشمن اقرار می‌کند مقاومت تعیین‌کننده‌تر از سلاح است

فرمانده سپاه قدس گفت: امروز حتی دشمنان انقلاب اسلامی هم اقرار می‌کنند که در صحنه هر نبردی مقاومت تعیین‌کننده است‌ و مسئولین سیاسی و نظامی آنان می‌گویند هر که مقاومت کند، پیروز است‌. این حرف را کسانی می‌زنند که یک عمر بیان می‌کردند هر که سلاح بیشتری دارد نتیجه میدان نبرد را تعیین می‌کند.

سردار قاآنی:امروز دشمن اقرار می‌کند مقاومت تعیین‌کننده‌تر از سلاح است
منبع: همشهری |

سردار اسماعیل قاآنی شامگاه ۲۲ اردیبهشت در مراسم چهاردهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت که در مشهد برگزار شد، با اشاره به توسعه جبهه مقاومت در سراسر جهان، اظهار کرد: انسان‌های ارزشمندی که مهمترین نقطه اشتراک‌شان دفاع از اسلام و عزت مسلمانان است، در جبهه مقاومت و در کنار یکدیگر در حال دفاع از خود و دیگران هستند.  

وی با بیان اینکه بر اساس آیه ۲۰ سوره توبه شهدای فاطمیون دارای ویژگی‌های برجسته‌ای نسبت به سایر شهدا هستند، افزود: فردی مانند ابوحامد در افغانستان از اسلام دفاع کرده و ورزیده شده بود و زمانی که احساس کرد در نقطه‌ای دیگر از جهان نیاز به دفاع از مردم مسلمان است، به پا خاست.

فرمانده سپاه قدس ادامه داد: روزهای نخست ابوحامد با تعداد بسیار کمی از افراد فاطمیون را تشکیل داد، اما سپس این رزمندگان به وجود حضرت فاطمه(س) و فرزندش تاسی کردند و نام مجموعه خود را فاطمیون نهادند و تشکل‌ آن‌ها برکت پیدا کرد و ده‌ها هزار تن از جوانان قهرمان افغانستان اعلام آمادگی کردند و در  قالب فاطمیون از مسلمانانی که مورد تعرض آمریکا قرار گرفته بودند، دفاع کردند و فرهنگ مبارزه عزتمتدانه را به آن نقطه جغرافیایی انتقال دادند و امروز می‌بینیم که نهال فاطمیون به درخت تنومندی تبدیل شده و ظرفیت بسیار ارزشمندی برای دفاع از اسلام در نقاط مختلف جهان است.

قاآنی خاطرنشان کرد: افغانستان تا کنون شهدای بسیاری داده، اما ابوحامد گل سرسبد شهدای فاطمیون است و تکریم او یعنی تکریم مردم افغانستان و تمام شهدای این سرزمین. مقاومت واژه قرآنی و دستور صریح خداوند به پیامبر اکرم(ص) است و انقلاب اسلامی و هدایت‌گری‌های امام(ره) و رهبر انقلاب این واژه را احیا کرد. امروز حتی دشمنان انقلاب اسلامی هم اقرار می‌کنند که در صحنه هر نبردی مقاومت تعیین‌کننده است‌ و مسئولین سیاسی و نظامی آنان می‌گویند هر که مقاومت کند، پیروز است‌. این حرف را کسانی می‌زنند که یک عمر بیان می‌کردند هر که سلاح بیشتری دارد نتیجه میدان نبرد را تعیین می‌کند.

وی اضافه کرد: امروز به برکت هدایت‌گری‌های رهبر انقلاب، بسیج جهانی سربازان اسلام تشکیل شده است و فاطمیون از بخش‌های برجسته این بسیج است. امروز رژیم صهیونیستی در فلسطین جنایت می‌کند، اما لبنان، یمن، عراق و... همه اعلام می‌کنند در دفاع از جوانان فلسطینی آماده اند و اکنون می‌بینیم در اوج جنایات اسرائیل، جوانان قهرمان فلسطین در برخی از روزها بیش از ۳۰ عملیات تنها در کرانه باختری انجام می‌دهند. این‌ها محصول جبهه مقاومت و بسیج جهانی سربازان اسلام است.

فرمانده سپاه قدس عنوان کرد: بر حسب فرمان رهبر انقلاب، همه برای حمایت از جوانان فلسطین در حد استطاعت‌مان از جبهه مقاومت حمایت می‌کنیم تا در امتداد پیروزی‌های قبلی، اضمحلال کامل رژیم صهیونیستی نیر محقق شود. 

قاآنی با اشاره به نقش اثرگذار خانواده‌های شهدا و لزوم تکریم آنان، افزود: خانواده‌های شهدا با فداکاری‌های خود زمینه به ثمر رسیدن تلاش‌های این قهرمانان را فراهم می‌کنند. همسر شهید ابوحامد همسنگر این فرمانده قهرمان بود. رهبری همواره نسبت به تکریم خانواده شهدای فاطمیون توجهی بسیاری دارند و هر مشکلی برای آنان پیش می‌آید، ایشان به مسئولین نسبت به رفع آن مشکل تاکید می‌کنند.

وی بیان کرد: زمانی در برخی از جوامع نگاه چندان مثبتی نسبت به مردم افغانستان وجود نداشت، اما امروز به برکت شهدای فاطمیون چه در ایران و چه در هر نقطه دیگری همه به مردم این کشور با دید تکریم نگاه می‌کنند و امیدواریم خداوند به این مردم کمک کند تا در فرصت مناسب کشور خود را بسازند. جمهوری اسلامی نیز همواره نسبت به مردم افغانستان عنایت داشته و دارد.

 

 

ارسال نظر

پربازدیدترین