|
| کد مطلب: ۱۱۱۰۹۸
لینک کوتاه کپی شد

اسرائیل: گنبد آهنین مانع اصابت 91درصد موشکهای فلسطینی ها نیست

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی امروز (جمعه) در بیانیه‌ای اظهار داشت: ۸۶۶ موشک و راکت از نوار غزه به سمت سرزمین‌های اشغالی فلسطین پرتاب شد که ۶۷۲ فروند آن‌ها از غزه عبور کرد و ۱۶۳ فروند آن‌ها ناموفق بود.

اسرائیل: گنبد آهنین مانع اصابت 91درصد  موشکهای فلسطینی ها نیست
منبع: ایرنا |

سخنگوی ارتش رژیم اسرائیل در خصوص عملیات رهگیری موشک‌های پرتاب شده از سمت غزه گفت: ۲۶۰ موشک رهگیری و منهدم شده است.

وی تصریح کرد: میزان موفقیت گنبد آهنین در انهدام موشک‌های شلیک شده اخیر از سمت غزه ۹۱ درصد بوده است که در مقایسه با دفعات قبل چهار درصد کاهش نشان می‌دهد زیرا در مرحله قبلی میزان موفقیت گنبد آهنین ۹۵ درصد بود.

سخنگوی ارتش رژیم اسرائیل در مورد حملات این رژیم به نوار غزه گفت: ۲۱۵ هدف در غزه مورد اصابت قرار گرفت.

وی همچنین درباره جزئیات اصابت موشک به شهر «خولون» در جنوب «تل آویو» در مرکز سرزمین‌های اشغالی فلسطین که خسارات زیادی برجای گذاشت و بر اثر آن یک نفر کشته و ۱۳ نفر مجروح شدند، اذعان کرد: به رغم پرتاب موشک‌های رهگیری برای سرنگونی این موشک، نقص فنی مانع از رهگیری این موشک شد.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی تصریح کرد: این موشک‌ها با بُرد ۷۰ کیلومتر و سر انفجاری با وزن ۲۰ کیلوگرم در فلسطین در نوار غزه ساخته شده است.

وی گفت: زاویه هدف گیری آن ساختمان چهار طبقه، کار را سخت کرد و به همین دلیل اصابت موشک باعث این همه تخریب شد.

به نوشته خبرگزاری فلسطینی صفا، منابع صهیونیستی درباره میزان خسارات ناشی از موشک‌های شلیک شده از سمت غزه به سرزمین‌های اشغالی اعلام کردند که اصابت تعدادی از این موشک‌ها به سرزمین‌های اشغالی علاوه بر خسارت به زیرساخت‌ها و خودروها به ده‌ها خانه نیز که تعداد آن‌ها به ۳۰ خانه می‌رسد، خسارت زد.

به نوشته رسانه‌های صهیونیستی بر اثر حمله موشکی نیروهای مقاومت به شهرک‌های صهیونیست‌نشین تاکنون یک اسرائیلی کشته و ۵۷ نفر دیگر مجروح شده‌اند که مجروحیت ۳۰ نفر از آن‌ها خفیف تا متوسط بوده است.

«آلون بن دیوید» یکی از تحلیلگران نظامی رژیم اسرائیل نیز با اشاره به اینکه حملات جدید نیروهای مقاومت فلسطینی موجب وارد شدن خسارات جانی و مالی به اسرائیلی‌ها شده است به شبکه ۱۳ این رژیم گفت: معضل پیش روی رژیم اسرائیل این است که نبرد برای مدت طولانی ادامه یابد زیرا احتمال اینکه سامانه‌های موشک‌های رهگیری دچار اشتباه شوند زیاد است بنابراین باید راهی برای پایان دادن به این مرحله از درگیری‌ها پیدا کرد.

پیشتر نیز پس از انجام اولین مرحله از عملیات موشکی نیروهای مقاومت با عنوان «انتقام خون فرماندهان شهید» شبکه هفت رژیم صهیونیستی روز گذشته (پنجشنبه) اذعان کرد که تعدادی از موشک‌های شلیک شده توسط نیروهای مقاومت فلسطینی به شهرک صهیونیست‌نشین عسقلان پیشرفته و حامل کلاهک‌های انفجاری به وزن ۵۰۰ کیلوگرم بود.

این شبکه صهیونیستی با اعلام این خبر به نقل از «یزهر دیوید» یکی از مقام های ارشد سابق دستگاه امنیت داخلی این رژیم (شاباک) اعتراف کرد که قدرت بازدارندگی رژیم اسرائیل در مقابل مقاومت به شدت تحلیل رفته است.

وی با اشاره به ناتوانی رژیم صهیونیستی در انهدام برخی از موشک‌های شلیک شده به سمت سرزمین‌های اشغالی، افزود که «در این خصوص رسانه‌های فلسطینی به ما می‌خندند.»

 

ارسال نظر

پربازدیدترین