|
| کد مطلب: ۱۱۰۸۹۰
لینک کوتاه کپی شد

چین هم از طالبان انتقاد کرد/ رفتارتان با زنان خوب نیست

چین امروز از طالبان خواست دست از محروم کردن زنان از حق تحصیل و زندگی اجتماعی برداشته و رویکرد قاطع‌تری در مبارزه با تروریسم اتخاذ کند.

چین هم از طالبان انتقاد کرد/ رفتارتان با زنان خوب نیست

 خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت: وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: جامعه بین‌المللی هنوز نگرانی و انتظارات زیادی نسبت به دولت موقف افغانستان دارد، از جمله این امید که طرف افغانستانی پیشرفت بیشتری در اجرای سیاست‌های متعادل و محتاطانه داخلی و خارجی کسب کرده، از حقوق و منافع زنان و کودکان دفاع کرده و نگرش قاطع‌تری در مبارزه با تروریسم اتخاد کند، رویکردی که نتایج ملموس بیشتری به دست دهد.

این اظهارات وانگ ونبین پس از نشست کوچکی با حضور چین، افغانستان و پاکستان مطرح شد، نشستی که با هدف حمایت از تجارت و کاهش تنش‌های مرزی در میان افزایش حملات در پاکستان برگزار شد.

سخنگوی وزارت خارجه چین ابراز امیدواری کرد که دولت موقت افغانستان گام‌های قاطع در مسیر درست برداشته، برای جلب اعتماد و فهم جامعه جهانی تلاش‌هایی عملی کرده و در افغانستان شرایطی مطلوب ایجاد کند تا روابطش با همسایگان بهتر شده و در جامعه بین‌المللی پذیرفته شود.

این اظهارنظر پکن درباره مسائل داخلی افغانستان از جمله مسئله زنان کمی غیرمنتظره بود، زیرا چین معمولا از اظهارنظر درباره امور داخلی کشورهایی که با آن‌ها روابط تجاری دارد یا از آن‌ها برای مقابله با سلطه جهانی آمریکا و دیگر کشورهای رقیب استفاده می‌کند، خودداری می‌کند.

ارسال نظر

پربازدیدترین