|
| کد مطلب: ۱۱۰۸۳۷
لینک کوتاه کپی شد

واکنش ایران به سخنان اخیر وزیر خارجه آمریکا

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به سخنان مداخله‌جویانه اخیر وزیر خارجه آمریکا توییتی منتشر کرد.

واکنش ایران به سخنان اخیر وزیر خارجه آمریکا
منبع: ايسنا |

ناصر کنعانی در توییتی نوشت: ‌رژیم حامی کودتاها علیه دولتهای مردمی که همواره از نظام‌های غیردموکراتیک و دولتهای غیرمنتخب از جمله رژیم سابق ایران حمایت و آزادی و حقوق اساسی ملتها را قربانی منافع نامشروع خود کرده است، بهتر است بجای قضاوت درباره آزادی بیان و حقوق اساسی دیگر ملتها، نسبت به تعهدات بین‌المللی خود و نقض سیستماتیک حقوق بشر در داخل ‎آمریکا خاصه اقلیتها و رنگین پوستها احساس مسئولیت کند و با رعایت اصول منشور ملل متحد از مداخله در امور داخلی کشورها خودداری نماید.

پیش از این وزیر امور خارجه آمریکا در پیامی با ادعای نقض حقوق بشر در ایران به اجرای حکم سرکرده گروهک تروریستی حرکة‌النضال واکنش نشان داده بود.

به گزارش ایسنا، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا با مطرح کردن اظهاراتی مداخله‌جویانه درباره اجرای حکم اعدام حبیب فرج‌الله چعب، ملقب به «حبیب اسیود» سرکرده گروهک تروریستی حرکة النضال و طراح اصلی حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح در سال ۱۳۹۷ که منجر به شهادت و زخمی شدن تعداد زیادی از شهروندان شد، در صفحه توییترش نوشت: آمریکا اعدام ناعادلانه حبیب چعب، شهروند دوتابعیتی سوئدی-ایرانی را محکوم می‌کند.

بلینکن در ادامه با تکرار ادعای نقض حقوق بشر در ایران گفت: ما برای مقابله با نقض حقوق بشر از سوی ایران در کنار سوئد و دیگر شرکایمان ایستاده‌ایم.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین