|
| کد مطلب: ۱۱۰۶۲۲
لینک کوتاه کپی شد

فاضل میبدی:عوامل نفوذی با لباس اسلام بدنبال تخریب اسلام و روحانیت هستند/ اعمال و گفتار نادرست ما باعث دین‌گریزی شده است

​یک روحانی اصلاح‌طلب گفت: در حال حاضر من هشدار می‌دهم که در جامعه ما، در خیلی از جاها، نفوذ دشمنان اسلام در لباس اسلام وجود دارد. فقط در مراکز نظامی ما نیست که ممکن است یهودی‌ها نفوذ کرده باشند، در لباس اسلام، در سخنرانی، در خطابه، صداوسیما و جاهای دیگر این اتفاق افتاده است. به نظر من عوامل نفوذی وجود دارند تا اسلام و روحانیت را خراب کنند که کردند و در نهایت می‌خواهند کشور را به سمت و سویی ببرند که نباید برود.

 فاضل میبدی:عوامل نفوذی با لباس اسلام بدنبال تخریب اسلام و روحانیت هستند/ اعمال و گفتار نادرست ما باعث دین‌گریزی شده است
منبع: ایلنا |

حجت‌الاسلام محمدتقی فاضل میبدی ، درباره ضرورت ترویج درست دین در جامعه گفت: من بر این باورم که در این روزگار، برداشت‌های نادرست در قضاوت، سخنرانی‌ها و خطبه‌ها زیاد است. ببینید داعش یک طور برداشت نادرست دارد، طالبان یک طور برداشت نادرست دارد. این برداشت نادرست چه بخواهد به قتل‌های داعش منجر شود، چه بخواهد به کار طالبان منجر شود یا بخواهد به برخوردهای نادرست با زنان بی‌حجاب منجر شود، برداشت نادرست از اسلام است و جا دارد که مراجع، بزرگان و علمای دین بنشینند و برای این مسائل فکری کنند.

فاضل میبدی گفت: ما اگر از تاریخ صدر اسلام بیاموزیم، دو، سه جریان بود که جامعه اسلامی را از خط راستین اسلام منحرف کرد. یکی جریان نفوذ بود که ما به آن می‌گوییم منافقین. منافقین جریان نفوذ، یهودیان و کفار قریش بودند که به لباس اسلام درآمدند و در خیلی از جاها نفوذ کردند و قرآن بدترین برخورد را با آنان کرده است. دوم جریان دشمنی رودرروی کفار و مشرکین بود و یکی هم جریان جهل مردم بود. در کربلا آن چیزی که وجود داشت جهل مردم به اسلام بود، یعنی آخوندها یا روضه‌خوان‌های درباری معاویه، اسلام دیگری به غیر از اسلام راستین را در سر مردم تبلیغ کرده بودند. علت مخالفت‌شان با حضرت علی (ع) هم همین بود، چون حضرت علی (ع) می‌خواست اسلام پیامبر را تبلیغ کند، آنها می‌گفتند اسلام، اسلام معاویه است.

وی تصریح کرد: جهل مردم، علت نفوذ و دشمنی است و مستقیما باعث می‌شود که جامعه ما به سمت دیگری برود و در حال حاضر من هشدار می‌دهم که در جامعه ما، در خیلی از جاها، نفوذ دشمنان اسلام در لباس اسلام وجود دارد. فقط در مراکز نظامی ما نیست که ممکن است یهودی‌ها نفوذ کرده باشند، در لباس اسلام، در سخنرانی، در خطابه، صداوسیما و جاهای دیگر این اتفاق افتاده است. به نظر من عوامل نفوذی وجود دارند تا اسلام و روحانیت را خراب کنند که کردند و در نهایت می‌خواهند کشور را به سمت و سویی ببرند که نباید برود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: برای چه نباید بعد از ۴۰ سال اقتصاد ما سامان نیافته باشد، سیاست خارجی‌مان درست نشده باشد و چرا باید بعد از ۴۰ سال با این همه تبلیغات مذهبی در صداوسیما و... امروز آمار بی‌دینی جوان‌های ما درباره نماز، روزه‌داری و دین‌داری نسبت به ۱۰ سال قبل بیشتر شده باشد و خروج‌شان از کشور بیشتر شده باشد؟ این همه هزینه تبلیغات مذهبی در لایحه بودجه می‌گذاریم، چرا باید خروجی آن این نتایج باشد؟‌ به نظر من عوامل نفوذی کارشان را خوب انجام می‌دهند.

فاضل میبدی گفت: عمل نادرست به نام اسلام و تبلیغ نادرست از اسلام باعث به وجود آمدن این مشکل شده است. این دو لبه یک قیچی هستند یعنی یک عده به نام دین اعمالشان نادرست است. در عرصه سیاست و اقتصاد، تورم ۵۰ درصد، اجاره‌خانه بالا، ارزاق گران و...انجام می‌شود به نظر من برخوردی که با بی‌حجابی صورت می‌گیرد، اسلامی نیست و غلط است. کاری که امام‌جمعه یکی از شهرها کرد و گفت من از شما خانم‌ها بیزارم خود آن خلاف اسلام بود و این دین‌گریزی درست می‌کند. من معتقدم اعمال و گفتار نادرست ما باعث شده دین‌گریزی زیاد شود. 

این فعال سیاسی در پاسخ به این سوال که راهکار شما برای حل مشکل چیست، گفت: امروز به نظر من اگر روحانیت ما تا آنجایی که می‌تواند مناصب کشور را به دست انسان‌های کاربلد بسپارد ولو اینکه کار را درست انجام می‌دهند یا نمی‌دهند، موثر خواهد بود. 

وی افزود: یعنی ما هرچقدر بتوانیم عرصه‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی را به دست عقل، تخصص و تجربه بسپاریم، بر این باورم که موثر است. تا اقتصاد و سیاست خارجی این کشور درست نشود، مردم در رفاه قرار نگیرند و از این مشکلات اقتصادی فعلی رهایی پیدا نکنند، این جریان‌ها ادامه پیدا خواهد کرد.

فاضل میبدی گفت: مسائل اقتصادی کشور خیلی مهم است و ما مرتب به نام دین وعده می‌دهیم و در لباس روحانیت هم هستیم، ولی وعده‌هایمان محقق نمی‌شود. گفتیم یک میلیون شغل ایجاد می‌کنیم، درست نشد. گفتیم مسأله خودرو و مسکن را حل می‌کنیم، درست نشد. دائم گفتیم حل می‌کنیم، در لباس دین و روحانیت هم آمدیم اما نشده است این موارد باعث دین‌گریزی می‌شود. مردم نگاه‌شان به اعمال ما است. نمی‌روند کتاب قرآن نگاه کنند می‌گویند روحانیت به نام اسلام آمده و حالا روزگار ما این شده و این طبیعی است که انسان‌ها دین‌گریز شوند.

وی درباره جایگزین شدن مجازات‌های دیگر به جای احکام اعدام گفت: یکی از مراجع تقلید می‌گفت در زمان غیبت، حکم شرعی اعدام نباید اجرا شود. حکم شرعی اعدام باید زمانی اجرا شود که همه شرایط اسلام و مزایای آن در جامعه حاکم باشد. مثلا اگر در اسلام، عدالت اجتماعی که روی آن تأکید شده وجود نداشت و حاکم نبود یا مخالفتی که اسلام با جامعه طبقاتی دارد، اگر در جامعه شما آن مخالفت وجود نداشت، اگر کسی دزدی یا توهین کرد، باید برای او شرع اجرا شود؟ خیر. از سویی اسلام می‌گوید جایی که شبهه است، حد و وضع داریم.

فاضل میبدی ادامه داد: قبل از صدور حکم اعدام باید دید آن فرد به چه قصدی این کار را انجام داده است؟ چه فشاری بر او وارد شده؟ از لحاظ روحی و روانی در چه شرایطی بوده؟ تحت تاثیر چه عوامل و جریانی بوده؟ بنابراین من بر این باورم که اعدام کار درستی نیست و آقایان باید بروند با مراجع و بزرگان مشورت، بحث و صحبت کنند چرا که این موارد خیلی مهم است.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین