|
| کد مطلب: ۱۱۰۴۱۶
لینک کوتاه کپی شد

با طرفداران برجام باید برخورد امنیتی کرد

اینکه مقام معظم رهبری بلافاصله بعد از امضای برجام مسئله نفوذ را طرح کرد خیلی‌ها ناراحت شدند و طرح آن را برای به نتیجه نرسیدن سیب و گلابی‌های برجام دانستند، اما سخن رهبری حکایت از شناخت دشمنی بود که می‌خواست در ذیل آتش تهیه برجام، امورات مربوط به تغییر نگرش را شروع کند.

با طرفداران برجام باید برخورد امنیتی کرد
منبع: روزنامه جوان | نویسنده: عبدالله گنجی |

اندیشکده «بنیاد دفاع از دموکراسی» بلافاصله بعد از برجام می‌نویسد: «در توافق هسته‌ای این جنبه مثبت وجود دارد که شاید این توافق برایمان تنها ۱۰ سال زمان به منظور نابودساختن حکومت ایران خریده باشد. با درنظر داشتن این مسئله این مدت زمان باید به طور کارآمد مورد استفاده قرار گیرد.

تکرار مواضع ایالات متحده درباره تضمین فروپاشی پرده آهنین یک نقطه آغاز محسوب می‌شود. آنچه در فاصله سال‌های ۱۹۷۹ - ۱۹۸۰ در لهستان اتفاق افتاد یک نمونه برجسته قلمداد می‌شود. اعتصاب سال ۱۹۸۰ در کارخانه کشتی‌سازی لنین در گدانسک، در نهایت به فروپاشی شوروی منجر شد.

ایالات متحده می‌بایست از فضای به وجود آمده از مذاکرات هسته‌ای با ایران استفاده و شبکه حامیان غرب را در ایران فعال کند تا از این طریق، تغییرات سیاسی در ایران به وجود آورد. در واقع توافق هسته‌ای کنونی فرصت منحصر به فردی را برای تمرکز به تغییر به دست می‌دهد.»

اینچنین بعد از برجام جذب گروه‌های تغییر نگرش توسط «سمن»‌های غربی شروع شد که پس از آموزش به دست دولت‌های غربی امر تودیع به کشور‌های هدف توسط سرویس‌های امنیتی انجام می‌شود. سختی کار مواجهه قهری-امنیتی با این پدیده است، چون ظاهر آن بسیار طبیعی جلوه می‌کند و حکومت نمی‌تواند افکار عمومی را قانع کند که مسئله نفوذ است و متهم به توهم توطئه خواهد شد، زیرا تغییر نگرش «خوب» جلوه داده می‌شود. مسائلی از قبیل نحوه ازدواج، نسبت فرهنگ بومی و لذت‌گرایی از این دست مسائل است. تخفیف حداکثری سنت اساس تغییر نگرش برای ورود به جهانی سازی است. جهانی که صرفاً استاندارد‌های آن را غرب تولید می‌کند و ما فقط نگاه.

 

متن کامل اینجا

 

ارسال نظر

پربازدیدترین