|
| کد مطلب: ۱۱۰۰۷۱
لینک کوتاه کپی شد

جو بایدن اتهام‌ها علیه «هانتر بایدن» را رد کرد

رییس جمهوری آمریکا در گفت‌وگویی با دفاع از «هانتر بایدن» و رد اتهام‌های مالیاتی علیه وی، گفت که پسرش هیچ تخلفی مرتکب نشده و به او افتخار می‌کند.

جو بایدن اتهام‌ها علیه «هانتر بایدن» را رد کرد
منبع: ایرنا |

جو بایدن رییس جمهوری آمریکا در مصاحبه با شبکه «ام اس ان بی سی» گفت: در وهله نخست، پسر من هیج تخلفی مرتکب نشده است. من به او اعتماد دارم. من با او ایمان دارم.

بایدن درباره اثر اتهام‌های مطرح شده علیه پسرش بر ریاست جمهوری‌ خود، گفت تاثیر این مساله این است که به پسرم افتخار می‌کنم.

بر اساس این گزارش، دادستان‌های فدرال پس از تحقیقات چهار ساله در حال تصمیم‌گیری هستند که آیا اتهام‌ها علیه هانتر بایدن پسر رییس‌جمهوری آمریکا را در نقض قوانین و فرار مالیاتی و همچین نقض قوانین اسحله، تایید کنند تا خیر.

هانتر هرگونه اتهام ارتکاب تخلف مالیاتی را رد کرده و می‌گوید تمام امور مطابق قانون انجام شده است.

این گزارش می‌افزاید: نتیجه‌ تحقیقات هرچه باشد توجهات زیادی را به سمت بایدن و خانواده او همزمان با آغاز به کار دوباره کارزار انتخاباتی‌ او جلب می‌کند.

جمهوری‌خواهان پس از به دست گرفتن کنترل مجلس نمایندگان در سال ۲۰۲۳، یک رویارویی با کاخ سفید را آغاز کرده اند و هدف آنها امور مالی خانواده بایدن رئیس جمهور دموکرات آمریکا است. این تحقیقات می تواند مسیر رقابت انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ را مشخص کند.

رییس‌جمهوری آمریکا در بخش دیگری از صحبت‌های خود با انتقاد از رویکرد کنگره جمهوری‌خواه آمریکا در برخورد با مساله افزایش سقف بدهی‌های دولت که درصورت عدم تصویب ممکن است تا یک ماه آینده ( از ۱ ژوئن /۱۱ خرداد) و برای نخستین بار و به دلیل نکول بدهی به ورشکستی دولت ایالات متحده منجر شود، آن را «یک فاجعه» خواند.

وی با اشاره به اینکه این یک بدهی ۲۰۰ ساله‌ است و رییس مجلس نمایندگان آمریکا برخلاف آنچه در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ اتفاق افتاده، برای افزایش سقف بدهی به دنبال باج‌خواهی و دریافت تاییدیه بودجه پیشنهادی کنگره از دولت است، یاد آور شد که کنگره در دوره ترامپ چندین بار سقف بدهی را افزایش داد.

قرار است نشستی با حضور بایدن و سران کنگره آمریکا در تاریخ ۹ مِه (۱۹ اردیبهشت) برگزار شود.

بایدن همچنین در پاسخ به انتقادها درمورد حضور دوباره‌اش در رقابت‌های انتخاباتی با توجه به اینکه در دهه ۸۰ زندگی خود است گفت این شغل [ریاست جمهوری آمریکا] به تجربه و درایت بالایی احتیاج دارد و من از تمام آن‌هایی که تاکنون برای ریاست جمهوری نامزد شده‌اند با تجربه ‌تر هستم.

بایدن با تاکید بر اینکه او در تمام جنبه‌ها با دونالد ترامپ رقیب اصلی خود در انتخابات ۲۰۲۴ تفاوت دارد،‌ خاطر نشان کرد نباید اجازه دهیم که او بار دیگر وارد کاخ سفید شود.

ارسال نظر

پربازدیدترین