|
| کد مطلب: ۱۰۸۸۶۱
لینک کوتاه کپی شد

آقای رئیس جمهور! اهوازی‌ها بهتر از شما می‌دانند مشکل فاضلاب دارند؛ راه حل‌تان چیست؟

مردم به اندازه کافی نسبت به اوضاع اعتراض و گلایه می‌کنند، بهتر است رئیس جمهور به جای تکرار همان حرف ها، باری از دوش مردم بردارد.

آقای رئیس جمهور! اهوازی‌ها بهتر از شما می‌دانند مشکل فاضلاب دارند؛ راه حل‌تان چیست؟
منبع: عصرایران |

 رئیس جمهور در جریان سفر استانی به خوزستان گفته است که «جوانان خوزستان نباید از بیکاری رنج ببرند و مردم اهواز نباید مشکل فاضلاب داشته باشند.»

پیش از این زمان ریاست جمهور حسن روحانی هم نوشته بودیم که مخاطب این جنس سخنان خود دولت است  و نه مردمی که پای سخنان رئیس دولت نشسته‌اند. مردم بهتر از همه مسئولان با مشکلات خودشان آشنا هستند و لازم نیست کسی دوباره این دردها را به آنها یادآور شود.

مردم منتظر کسی هستند که از درمان برای‌شان حرف بزند و نه از درد. اینکه خوزستان چه ندارد مانند آفتاب صلات ظهر روشن است و باید این مشکلات را حل کرد.

چه اشکالی دارد بالاخره ما یک روزی ببینم که مقامی در سخنرانی خود بگوید، مردم اهواز دیگر مشکل فاضلاب ندارند. جوانان خوزستانی دیگر از مشکل بیکاری رنج نمی‌برند.

چه اشکالی دارد که رئیس جمهور با سینه‌ای ستبر بگوید که دیگر فقیر در کشور نداریم.

مسئول یعنی این. مردم در انتخابات شرکت می‌کنند و به افراد رای می‌دهند تا مشکلات  زندگی آنها را رفع کند نه اینکه همان حرف‌هایی که در دورهمی‌هایشان می‌زنند را از زبان رئیس جمهور هم بشنوند. این حرف‌های برای آنها آب و نان نمی‌شود.

کاش می‌شد سخنرانی رئیس جمهور یا هر مقام مسئول دیگری با مردم، وقتی صورت می‌گرفت که دردی از آنها دوا شده است. آنقدر مشکلات زیاد است که دیگر جامعه حوصله شنیدن حرف اضافه ندارد.

همه در مجلس ختم گریه می‌کنند و در این وسط احتیاج به کسی است که بتواند دیگران را آرام کند وگرنه نشستن و اشک ریختن با کسانی که پهنای صورت‌شان از گریه خیس است، هنر نیست.

این نوع بیان مشکلات در مجلس هم به وضوح قابل مشاهده است. نمایندگان به جای اینکه برای حل مشکلات قانون بنویسند یا از وزرا سوال کنند و یا حتی آنها را به خاطر کاستی‌ها استیضاح کنند، فقط نطق می‌کنند و از تصمیم‌گیری خبری نیست. یا اگر بخواهند به دنبال ارائه طرح باشند هم به سراغ مسائل درجه دو و سه می‌روند مثل مخالفت با سگ گردانی در معابر عمومی!

در فضای فیلتر شده توییتر هم شاهد گفتمان انتقادی مسؤولان هستیم. به عقیده نگارنده یکی از مشکلات امروز کشور، همین ادبیات مسؤولان است. مسؤولانی که هنرشان بیان بدیهیات و تکرار واضحات است.

مردم در تاکسی، اتوبوس، مترو، بازار و خیلی جاهای دیگر نسبت به وضع جامعه اعتراض می‌کند و گلایه می‌کند، بهتر است دیگر مسؤولان محترم وارد این چرخه نشوند.

امیدوارم شاهد روزی باشیم که سخنرانی‌های مسئولان کشور به ویژه در سفرهای استانی با خبر حل مشکلات مردم همراه باشد نه اینکه تکرار کننده دردهای مردم باشند.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین