|
| کد مطلب: ۱۰۸۷۰۶
لینک کوتاه کپی شد

هندی ها بخاطر کدام کاریکاتور از نشریه آلمانی دلخور شدند؟

کاریکاتور نشریه آلمانی در مورد پیشی گرفتن جمعیت هند از چین، خشم هندی‌ها را برانگیخت.

هندی ها بخاطر کدام کاریکاتور از نشریه آلمانی دلخور شدند؟
منبع: ایرنا |

 

به گزارش تارنمای خبری تلویزیون دهلی نو، کاریکاتور منتشر شده توسط مجله آلمانی اشپیگل که جمعیت هند را در حال سبقت گرفتن از چین نشان می دهد، واکنش های تند هندی ها را برانگیخته است، تا جایی که این تصویر را نژادپرستانه نامیده اند.

این کاریکاتور یک قطار قدیمی هندی بیش از حد شلوغ را نشان می‌دهد که افراد زیادی هم در داخل قطار ، هم روی پله ها و هم روی سقف آن نشسته‌اند و پرچم هند را در دست گرفته‌اند این قطار با سرعت درحال حرکت است و در حال سبقت گرفتن از قطار مدرن سریع السیر چینی است که تنها دو راننده داخل آن نشسته اند.

در حالی که کاربران شبکه‌های اجتماعی خشم خود را نسبت به این تصویر ابراز می‌کنند، چندین سیاستمدار و فعالان اجتماعی و شخصیت های حقوقی نیز در توییتر، با نژادپرستانه و توهین‌آمیز خواندن این کاریکارتور آن را مورد انتقاد قرار دادند.

«راجیو چاندراسخار»، وزیر کارآفرینی، توسعه مهارت الکترونیک و فناوری هند در توییتر نوشت: کاریکاتوریست عزیز در اشپیگل به رغم تلاش شما برای تمسخر هند، شرط بندی علیه هند در زمان نخست وزیری نارندرا مودی، هوشمندانه نیست. در سال‌های آینده، اقتصاد هند بزرگ‌تر و قوی تر از آلمان خواهد بود.

«کانچان گوپتا»، مشاور ارشد وزارت فناوری اطلاعات و صدا و تصویر هند نوشت: این کاریکاتور، به این شیوه هیچ شباهتی به واقعیت هند ندارد.

بر اساس گزارش سازمان ملل، هند با ۱,۴۲۵,۷۷۵,۸۵۰ جمعیت، از چین به عنوان پرجمعیت ترین کشور جهان پیشی گرفته است. این اولین باری است که هند در فهرست پرجمعیت‌ترین کشورها سازمان ملل از زمان شروع به جمع‌آوری داده‌های جمعیتی در سال ۱۹۵۰ است.

 

 

ارسال نظر

پربازدیدترین