|
| کد مطلب: ۱۰۸۶۰۰
لینک کوتاه کپی شد

رییسی: آمار بیکاری در خوزستان قابل قبول نیست

وی ادامه داد: قابل‌قبول نیست در شهری که مردم آن از کشور دفاع کردند، جوانان شان بیکار باشند. این بیکاری ما را رنج می دهد که باید به گنج تبدیل شود.

رییسی: آمار بیکاری در خوزستان قابل قبول نیست
منبع: ايسنا |

 سید ابراهیم رئیسی در مراسم جشن احیای ۱۶۰ واحد راکد صنعتی و تولیدی خوزستان که امروز (۷ اردیبهشت ماه) در دزفول برگزار شد، اظهار کرد: نام دزفول با مقاومت و ایستادگی در مقابل هجمه های دشمن و شهدای عالیقدر که برای حفظ عزت و اقتدار کشور است، عجین شده است. امروز خوزستان و دزفول قهرمان نماد مقاومت و احساس مسئولیت است.

وی با بیان این که راه اندازی کارگاه راکد توسط کارآفرینان موجب خشنودی است، ادامه داد: احیای ۴۲۰۰ واحد در کشور اعلام شده که جای شکر و تقدیر دارد. برخی از غرفه ها که امروز بازدید داشتم، ۱۰ سال تعطیل بودند و برخی نیز ۱۷۰ یا ۱۰۰ و برخی کمتر اشتغال داشتند.

رئیسی بیان کرد: چرخ های تولید راه افتاده و هزاران میلیارد تومان پول، شغل و محصولات ایجاد شده است و بسیاری از محصولات زمینه تجاری سازی دارند. این که برخی کارگاه ها بعد از هشت یا ۱۰ سال در سال در بحث رشد تولید اقتضا دارند تلاش مضاعفی شود تا کارگاه های بیشتری وارد چرخه فعال شوند.

 

رییس جمهور عنوان کرد: خوزستان ظرفیت زیادی دارد و باید ظرفیت‌های خوزستان به کارگرفته شود. برای راه اندازی و جذب نیروی بیشتر، پرداخت تسهیلات به کارگاه های آمادگی رشد و اشتغال اولویت است. آمار بیکاری در خوزستان قابل قبول نیست. باید با درس گرفتن از نیروهای بسیجی، الهام گرفتن از ارواح شهیدان در این زمینه کار شود که کار دور از دسترسی نیست اما کار جهادی می خواهد. در این راستا نیز اولویت، تسهیلات به واحدهای صنعتی نیمه تعطیل و تعطیل است.

وی گفت: باید دین خود را به مردم خوزستان ادا کنیم که این کار نیازمند شناخته شدن نیاز استان و رفع آن است. باید از آمار بیکاری در این استان کاست و بخش های صنعتی آن فعال شوند. باید روند سریعتر شود که این موضوع منوط به کار جهادی است.

رییسی با اشاره به حمایت دولت، عنوان کرد: مردم از بیکاری گلایه مند بودند که این خواسته به حق است و باید این خواسته عملیاتی شود. افزایش تولید، تحقق یافتن مهار تورم و رشد تولید باعث شادمانی خانواده ها می شود. اگر مهار تورم با رشد تولید هماهنگ نباشد موجب رکورد می شود و مهار تورم باید با رشد تولید انجام شود نه با رکود در کشور.

وی ادامه داد: یک زمانی در کشور مهار تورم انجام شد اما همه چیز راکد شد و تولید نبود. مهار تورم باید با رشد تولید دنبال شود تا تورم مهار تولید، رشد و رونق یابد. با کار معمولی مسائل امروز رفع نمی شود زیرا در حوزه های مختلف از جمله مسکن عقب ماندگی وجود دارد. فردی که خارج از کشور بود گفت زمانی که احساس کرده شرایط برای فعالیت مهیا است برگشته و دو کارگاه خود را فعال کرده و دنبال راه اندازی کارگاه سوم است.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین