|
| کد مطلب: ۱۰۸۲۳۹
لینک کوتاه کپی شد

مدودف: جهان در آستانه جنگ جهانی سوم است!

معاون شورای امنیت روسیه با بیان اینکه جهان احتمالا در آستانه یک جنگ جهانی جدید قرار دارد، گفت: خطر رویارویی هسته‌ای در حال افزایش است.

مدودف: جهان در آستانه جنگ جهانی سوم است!
منبع: مهر |

به گزارش رویترز، دیمیتری مدودف، معاون شورای امنیت روسیه بر این باور است که جهان در آستانه جنگ جهانی جدیدی است و در این جنگ احتمال رویارویی هسته‌ای نیز رو به افزایش است.

مدودف که از متحدان اصلی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه محسوب می‌شود، گفت: جهان بیمار و به احتمال زیاد در آستانه یک جنگ جهانی جدید است.

وی افزود: چنین جنگ جهانی اجتناب‌ناپذیر است اما خطر مواجهه هسته‌ای رو به افزایش و از نگرانی‌ها درباره تغییرات اقلیمی نیز جدی‌تر است.

پوتین گفته که جهان با خطرناک‌ترین دهه از جنگ جهانی دوم تاکنون روبه‌رو است. او جنگ در اوکراین را نبردی برای موجودیت علیه خصومت و خودخواهی غرب خواند و تاکید کرده روسیه برای حفاظت از خود برابر هرگونه تجاوز، از تمام ابزارهای موجود استفاده خواهد کرد.

آمریکا و متحدانش حمله روسیه به اوکراین را محکوم کرده و کی‌یف متعهد شده تا خروج تمام نیروهای روسیه از قلمرواش، خواهد جنگید و مدعی است که لفاظی مسکو درباره جنگ هسته‌ای با هدف ترساندن غرب و کاهش کمک نظامی به اوکراین صورت گرفته است.

پوتین ۲۴ فوریه ۲۰۲۲(۵ اسفند ۱۴۰۰) بنا به درخواست جمهوری‌های دونباس، فرمان آغاز عملیات نظامی در اوکراین را صادر کرد.

ارسال نظر

پربازدیدترین