|
| کد مطلب: ۱۰۸۱۷۲
لینک کوتاه کپی شد

حضوری که به اندازه غیبتش بی اهمیت است

محمود احمدی‌نژاد پس از ۷ماه از پس پرده بیرون آمد.

حضوری که به اندازه غیبتش بی اهمیت است
منبع: دنیای اقتصاد |

 روز گذشته دولت بهار، رسانه منتسب به محمود احمدی‌نژاد با انتشار تصاویری از احمدی‌نژاد به نوعی از بازگشت او به صحنه خبر داد. براساس عکس‌هایی که رسانه منتسب به رئیس‌جمهوری اسبق دیروز منتشر کرده و اتفاقا تاریخ آن را نیز ۴ اردیبهشت اعلام کرده است، او درحالی که قلمی در دست گرفته و در حال امضای برگه‌های درخواست‌های مردم است، نشان داده شده است.

 سایت دولت بهار  محل عکس‌های دیروز را میدان ۷۲ نارمک و عنوانش را «سنگ‌صبور مردم» بیان کرده است. این عکس‌ها درحالی روز گذشته ازسوی دولت بهار منتشرشده که طی روزهای گذشته برخی از شایعات از احتمال حصر خانگی احمدی‌نژاد به دلیل اظهارنظرهایش طی سال‌های گذشته حکایت می‌کرد، از همین رو احتمالا انتشار عکس‌های دیروز او را می‌توان به نوعی تکذیب چنین شایعاتی برداشت کرد. 

بیماری احمدی‌نژاد؟

 

اما اینکه چرا پس از این غیبت ۷ماهه مجدد در انظار با همان ژست مردمی بودن ظاهر شده و این مدت کجا بوده است، سوالی است که عبدالرضا داوری از نزدیکان پیشین او در پاسخ می گوید تا جایی که اطلاع دارد به دلیل بیماری در منزل بستری بوده است. به گفته وی نوع بیماری به شکلی بوده که باید در منزل می‌ماند و امکان حضور در مکان‌های اجتماعی را نداشت.

 

داوری همچنین گفت که اگرچه احمدی‌نژاد در این مدت صحبتی نکرده است، اما در جلسات مجمع حضور داشته است. داوری در این خصوص که چرا احمدی‌نژاد پس از حوادث اخیر در کشور سکوت کرد و موضعی نگرفت گفت: احمدی‌نژاد نمی‌خواهد در مورد این مسائل موضع بگیرد چون به هرحال او عضو مجمع تشخیص است و با توجه به اینکه حکمش از طرف مقام معظم رهبری صادرشده نمی‌خواهد خارج از نظام موضع بگیرد، به همین دلیل ترجیح داده سکوت کند. داوری همچنین تاکید کرد که فیلم‌هایی هم که درحال حاضر در فضای مجازی پخش می‌شود، مربوط به سال‌های قبل از ۱۴۰۰ است.

غیر از روایت داوری، روایت دیگری در باره وضع جسمانی احمدی نژاد وجود ندارد و معلوم نیست همین هم چقدر به واقعیت نزدیک است. با این حال به نظر می رسد باید دنبال دلایل جدی تری برای غیبت او گشت؛ مثلا اینکه پرونده تخلفات نزدیکان او کم کم به خود او هم رسیده باشد و او ترجیح داده در فضایی ساکت، به رفع و رجوع انها بپردازد.

سخن آخر اینکه حضور او به همان اندازه بی اهمیت است که سکوتش.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین