|
| کد مطلب: ۱۰۸۰۶۳
لینک کوتاه کپی شد

منتجب‌نیا: با روز نمی‌توان با مساله فرهنگی برخورد کرد/ برخی تریبون‌داران افراد اندیشمندی نیستند و به تبعات اظهارات خود توجه ندارند

دبیرکل حزب جمهوریت ایران اسلامی گفت: من معتقدم با روز نمی‌توان با مساله فرهنگی برخورد کرد. حکومت باید انتظار مردم در حل مشکلات معیشتی را برآورده کرده و از نظر اندیشمندان و خبرگان در مسائل فرهنگی استفاده کند. متاسفانه برخی تریبون‌داران افراد اندیشمندی نبوده و به تبعات اظهارات خود توجه ندارند. باید مسائل فرهنگی و دینی را به اهل دین و فرهنگ سپرد. حرف بی‌حجاب‌ها و بدحجاب‌ها هم باید شنیده شود تا آن‌ها دست از لجاجت بردارند.

منتجب‌نیا: با روز نمی‌توان با مساله فرهنگی برخورد کرد/ برخی تریبون‌داران افراد اندیشمندی نیستند و به تبعات اظهارات خود توجه ندارند
منبع: ايسنا |

رسول منتجب‌نیا درباره ابلاغ رئیس‌جمهور درباره ضوابط بخشودگی یا تخفیف متناسب با وضعیت مشمولان افرادی که در جریان حوادث اخیر بر اثر رفتارهایی شغل و موقعیت‌شان دچار محدودیت یا ممنوعیت شده است، اظهار کرد: تردیدی نیست که حکومت زمانی می‌تواند دوام و اقتدار داشته باشد که حمایت اکثریت قریب به اتفاق مردم را به همراه داشته باشد؛ زیرا حمایت اقلیت نمی‌تواند حکومت را مقتدر کرده و از خطر حفظ کند. به هر حال هر حکومتی همیشه درصدی از حامیان را به همراه خود دارد اما مهم این است که آیا اکثریت جامعه طرفدار حکومت هستند یا این‌که به حکومت انتقاد یا اعتراض دارند یا اینکه بین جامعه و حکومت شکاف ایجاد شده است؟

وی با اشاره به این‌که «عفو عمومی یکی از اقدامات مناسبی بود که پس از اعتراضات سال گذشته انجام شد»، ادامه داد: این عفو و تلاش دولت برای حل مشکلات بازداشت‌شدگان امیدبخش بود البته این اقدامات باید دنبال شود و  در حد وعده نماند تا مشکلات کسانی که بازداشت یا دچار محدودیت شده‌اند به طور کامل حل شود. افراد زیادی هستند که دچار مشکل شده و از محل کار خود اخراج شده‌اند که تلاش دولت برای حل مشکلات آن‌ها اقدام بسیار مناسبی است. اساتیدی هستند که به آن‌ها درس داده نشده یا اخراج شده‌اند. از برخی هنرمندان در صداوسیما استفاده نمی‌شود یا آن‌ها خودشان به صداوسیما نمی‌روند. در مورد ورزشکاران هم همینطور است؛ بنابراین عفو و حل مشکلات این افراد مهم است و باید این مسیر ادامه یابد تا شکاف‌ها تبدیل به اتصال ، ارتباط و حمایت شود.

این فعال سیاسی همچنین با اشاره به عملکردهایی که موجب ایجاد شکاف در جامعه می‌شود، خاطرنشان کرد که با توجه به نوع اعتراضات، مسوولان باید شناخت بیشتری نسبت به مردم پیدا کنند و درصدد رفع مشکلات برآیند و به وعده و وعید اکتفا نککند تا مردم احساس کنند که مسئولان دردآشنای آنها هستند.

وی معتقد است: گاهی مسائل اساسی مردم فراموش شده و عده‌ای جاهلانه و عده‌ای هم عامدانه به مسائلی پرداختند که مشکل اصلی مردم نیستند. من نمی‌گویم حکومت به مسائل فرهنگی نپردازد اما نباید به بهانه این مسائل، سفره مردم فراموش شود. مردم انتظار دارند که حکومت به مشکلات معیشتی هم بپردازد.

وی ادامه داد: من معتقدم با روز نمی‌توان با مساله فرهنگی برخورد کرد. حکومت باید انتظار مردم در حل  مشکلات معیشتی را برآورده کرده و از نظر اندیشمندان و خبرگان در مسائل فرهنگی استفاده کند. متاسفانه برخی تریبون‌داران افراد اندیشمندی نبوده و به تبعات اظهارات خود توجه ندارند. باید مسائل فرهنگی و دینی را به اهل دین و فرهنگ سپرد. حرف بی‌حجاب‌ها و بدحجاب‌ها هم باید شنیده شود تا آن‌ها دست از لجاجت بردارند.

ارسال نظر

پربازدیدترین