|
| کد مطلب: ۱۰۷۶۸۳
لینک کوتاه کپی شد

تجمع اوکراینی‌های خشمگین از دست داسیلوا، مقابل سفارت برزیل

اوکراینی‌ها در واکنش به اظهارات اخیر رئیس‌جمهوری برزیل پیرامون جنگ اوکراین، با در دست داشتن پرچم‌ها و تصاویری از این جنگ، در مقابل سفارت برزیل در لیسبون پرتغال اعتراضاتی را برپا کردند.

تجمع اوکراینی‌های خشمگین از دست داسیلوا، مقابل سفارت برزیل

لوئیس ایناسیو لولا دا سیلوا، رئیس‌جمهوری برزیل که روز جمعه برای یک سفر رسمی پنج روزه وارد پرتغال شد، در اظهاراتی که خشم بسیاری از اوکراینی‌ها را برانگیخت، تاکید کرد که هر دو کشور «اوکراین و روسیه مقصر شروع این جنگ هستند.»

وی در ادامه با اشاره به اقدام آمریکا و متحدان اروپایی‌اش مبنی بر ارسال تسلیحات به کی‌یف خاطرنشان کرد: «آمریکا و متحدان اروپایی باید ارسال تسلیحات به اوکراین را متوقف کنند زیرا این اقدام آن‌ها صرفا جنگ میان اوکراین و روسیه را طولانی‌تر می‌کند.»

البته رئیس‌جمهوری برزیل علاوه بر این اظهارات، گفت که «روسیه تمامیت ارضی اوکراین را نقض کرده» و چنین چیزی را محکوم کرد اما در عین حال خواستار میانجیگری برای اتمام این جنگ شد.

«یانا کولومیتس» پناهجوی اوکراینی ۲۷ ساله که چهار ماه است در پرتغال زندگی می‌کند، در اعتراضات لیسبون شرکت کرد و گفت: «وقتی اظهار نظرات لولا را شنیدم، احساس بدی داشتم. اظهارات او مرا بسیار ناراحت کرد. نمی‌دانم رئیس‌جمهور برزیل چگونه از ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه حمایت می‌کند.»

طی این تجمعات در مقابل ساختمان سفارت، معترضان پلاکاردهایی با نوشته‌هایی از جمله «روسیه یک کشور تروریستی است» و «کشتن کودکانمان را متوقف کنید» در دست داشتند.

پاولو سادوکا، رئیس انجمن اوکراینی‌ها در پرتغال هم علاوه بر ارسال نامه‌ای به سفارت برزیل جهت ابراز نارضایتی خود، گفت: «مردم هر روز در اوکراین می‌میرند و ما به حمایت بین‌المللی نیاز داریم. عجیب است که رئیس‌جمهوری برزیل که تمام عمرش را برای دموکراسی جنگیده است، اکنون در سمت خودکامگی ایستاده است.»

ارسال نظر

پربازدیدترین