|
| کد مطلب: ۱۰۷۳۲۰
لینک کوتاه کپی شد

فیلم/ هوکردن رئیس جمهور توسط معترضین

رییس‌جمهور فرانسه امروز در شهر آلزاس واقع در شرق این کشور از سوی مردم هوشد.

منبع: مهر |

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، هو کردن امانوئل ماکرون رییس جمهور فرانسه در واکنش به تصویب نهایی قانون اصلاحات بازنشستگی از سوی وی در این کشور امروز چهارشنبه بازتاب گسترده ای در رسانه ها داشت.

بر اساس اعلام این رسانه، رییس جمهور فرانسه توسط مردم در جریان سفر وی به شهر «آلزاس» (Alsace) در شرق این کشور از سوی مردم هو شد.

این اولین سفر وی به این منطقه پس از تصویب نهایی قانون اصلاحات بازنشستگی در فرانسه است.

شورای قانون اساسی فرانسه جمعه ۲۵ فروردین ماه سال جاری با افزایش سن بازنشستگی در این کشور به ۶۴ سال موافقت کرد؛ ماکرون نیز بلافاصله آن را امضاء کرد.

شورای قانون اساسی فرانسه لایحه بحث برانگیز اصلاحات سن بازنشستگی را تصویب کرد که مطابق با آن بازنشستگی از ۶۲ به ۶۴ سال افزایش می یابد.

شورای قانون اساسی فرانسه همچنین درخواست احزاب چپ کشور برای برگزاری همه پرسی در ارتباط با این اصلاحات را رد کرده بود.

اتحادیه‌ها پیشتر اعلام کرده بودند که در صورتی که شورای قانون اساسی فرانسه اصلاحات مورد نظر ماکرون را تصویب کند به اعتراض خود ادامه خواهند داد.

دو هفته پیش و درحالیکه امانوئل ماکرون، رئیس‌ جمهور فرانسه در سفری ۳ روزه در چین به سر می‌ بُرد، معترضان به تصویب قانون افزایش سن بازنشستگی رستوران مورد علاقه او در پاریس را به‌آتش کشیدند.

دولت فرانسه چند هفته پیش بدون تأیید پارلمان این کشور قانونی را تصویب کرد که در صورت اجرا، سن بازنشستگی را از ۶۲ سال به ۶۴ سال افزایش می‌دهد؛ قانونی که با اعتراض شد و تظاهرات گسترده اتحادیه‌های کارگری فرانسه روبرو شده است.

 

 

ارسال نظر

پربازدیدترین