|
| کد مطلب: ۱۰۶۸۹۸
لینک کوتاه کپی شد

کروبی، غایب دورهمی قالیباف،لاریجانی، ناطق و حدادعادل

در ضیافت افطار رییس مجلس با حضور اسلاف او هر چند یک صندلی خالی و یک قاب خالی جلب توجه می‌کرد.

کروبی، غایب دورهمی قالیباف،لاریجانی، ناطق و حدادعادل

چهار چهره‌ای که گرداگرد میز افطار نشسته‌اند، ریاست مجلس شورای اسلامی را طی سال‌های گذشته بر عهده داشته‌اند و دارند و به بیان دیگر سه رئیس مجالس قبل (و نه سه رئیس قبلی مجلس) یک‌شنبه شب میهمان ضیافت افطاری بودند که محمد باقر قالیباف رئیس مجلس کنونی (یا رئیس کنونی مجلس) ترتیب داده بود: علی اکبر ناطق نوری رئیس مجالس چهارم و پنجم، حداد عادل رئیس مجلس هفتم و علی لاریجانی رئیس مجالس هشتم و نهم و دهم.

 جای رئیسان مجالس اول و دوم و سوم و ششم خالی است‌. ریاست مجالس اول و دوم و  یک سال از مجلس سوم با اکبر هاشمی رفسنجانی بود که ۱۹ دی ۱۳۹۵ ناگهان درگذشت اما قاب عکسی هم از او دیده نمی شود. او که رئیس هر چهار نفر بوده است. رئیس دولتی که لاریجانی وزیر ارشاد آن بوده و حداد عادل، قائم مقام وزارت آموزش و پرورش آن و رئیس قالیباف در مقام جانشین فرمانده کل قوا در روزگاری که او در سپاه خدمت می کرده و رئیس مجمعی که ناطق عضو آن بوده است.

رئیس مجلس سوم و رقابتی ترین و دموکراتیک ترین مجلس تاریخ جمهوری اسلامی یا مجلس ششم اما در قید حیات است و در تصویر نیست چون در حصر است. مهدی کروبی که دو بار هم نامزد انتخابات ریاست جمهوری شد و پای قوانین مصوب مجلس سوم و ششم امضای او نشسته است.
 
مکث دیگر بر این عکس می‌تواند حضور علی لاریجانی باشد که صلاحیت ریاست مجلس قانون‌گذاری طی ۱۲ سال را داشت اما فاقد صلاحیت ریاست جمهوری شناخته شد. 

 مکث سوم این که هر چهار نفر بخت خود را برای ریاست جمهوری یک یا چند بار آزموده‌اند و هیچ یک موفق نشدند‌.

  ناطق نوری در دوم خرداد ۷۶ بازی را به سید محمد خاتمی باخت و زود تبریک گفت‌.

علی لاریجانی در سال ۸۴ به مرحله دوم هم راه نیافت و مجوز شرکت در انتخابات ۱۴۰۰ را دریافت نکرد. 

  قالیباف هم دو بار طعم شکست را چشیده و یک بار کنار رفته و شاید ریاست کنونی مجلس پاداش همان انصراف ۹۶ باشد که البته به ریاست جمهوری ابراهیم رئیسی در آن دوره نینجامید تا ۴ سال بعد رقیبان پیشاپیش حذف شوند و ریاست او تضمین شود.

 
 

  حداد عادل هم در همان یک دوره حضور ۹۲تا آخر نماند و انصراف داد.

ارسال نظر

پربازدیدترین