|
| کد مطلب: ۱۰۶۸۲۰
لینک کوتاه کپی شد

نماینده سبزوار در مجلس از احتمال تشکیل استان جدید در اطراف تهران خبر داد

​نماینده سبزوار گفت: خبرهای شنیده شده حاکی از طرح تشکیل استان جدید در اطراف تهران است، در حالیکه باید این اقدام در شرایطی باشد که حقوق مردم غرب خراسان تضییع نشود چرا که هنوز ما پرجمعیت‌ترین استان علیرغم جداسازی خراسان‌ها از یکدیگر هستیم.

نماینده سبزوار در مجلس از احتمال تشکیل استان جدید در اطراف تهران خبر داد
منبع: تسنیم |

 علی اصغر عنابستانی نماینده سبزوار در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی قوه مقننه در تذکر شفاهی خود خطاب به رئیس جمهور گفت: خبرهای شنیده شده حاکی از طرح تشکیل استان جدید در اطراف تهران است، در حالی که باید این اقدام در شرایطی باشد که حقوق مردم غرب خراسان تضییع نشود چرا که هنوز ما پرجمعیت‌ترین استان علیرغم جداسازی خراسان‌ها از یکدیگر هستیم و هر شاخصه‌ای را در این زمینه داریم.

وی در بخش دیگری از تذکر خود به زارع پور وزیر ارتباطات که در مصاحبه‌های خود 90 درصد مردم از ارتباطات برخوردارند، بیان کرد: اما هنوز روستاهای ما اشکالات جدی در این حوزه داشته و از نعمت اینترنت محروم هستند.

نماینده سبزوار در مجلس در تذکری دیگر خطاب به وزیر راه، اظهار کرد: لازم است در بهسازی و اجرای پروژه‌های راه به خصوص کریدور شمال به جنوب و غرب به شرق علیرغم اختصاص بودجه‌ها، توجه ویژه شود که هنوز برای روکش‌ها تأخیر داریم و علیرغم دستور شما هنوز اقدام صورت نگرفته است.

عنابستانی افزود: فرودگاه سبزوار به دلیل عدم تکمیل تجهیزات، علیرغم قول‌های متعدد وزیر حدود 4 ماه است که پرواز ندارد و باید در این باره اقدام شود.

وی با اشاره به افزایش قیمت محصولات کشاورزی ادامه داد: سرپرست وزارت جهاد کار سنگینی را برعهده گرفته چرا که قیمت مرغ و تخم‌مرغ به ترتیب کیلویی 90 تومان و شانه‌ای 120 تومان شده و بازار محصولات کشاورزی نیاز به کنترل دارد تا اوضاع بدتر نشود، همچنین قیمت خرید تضمینی گندم با هزینه‌های تمام شده تناسبی ندارد.

نماینده سبزوار در مجلس در ادامه از رئیس سازمان برنامه و بودجه خواستار تخصیص بودجه‌های مصوب سفر ریاست جمهوری شد که اگر اختصاص نیز یافته است، استاندار ضعیف خراسان آن را به درستی توزیع نکرده و سهم غرب استان را نمی‌دهد.

عنابستانی در تذکر پایانی خود از وزیر نیرو خواستار رسیدگی به وضعیت تنش آبی و بهسازی شبکه‌های فرسوده آبی شد.

 

 

ارسال نظر

پربازدیدترین