|
| کد مطلب: ۱۰۶۶۵۶
لینک کوتاه کپی شد

دیدار عمار حکیم با بن سلمان در جده

منابع عراقی امروز یکشنبه از دیدار ولیعهد عربستان سعودی با رهبر جریان حکمت ملی عراق در شهر جده خبر می‌دهند.

دیدار عمار حکیم با بن سلمان در جده
منبع: مهر |

«محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی امروز یکشنبه با «سید عمار حکیم» رهبر جریان حکمت ملی عراق در شهر جده دیدار و گفتگو کرد. منابع عراقی موضوع تبادل اسرا میان یمن و عربستان و ازسرگیری روابط دیپلماتیک میان تهران و ریاض را از مهمترین موضوعات این دیدار عنوان کرده‌اند.

به گزارش دفتر رسانه‌ای جریان حکمت ملی عراق، سیدعمار حکیم در ادامه سفرهای رمضانی خود به منطقه، شب گذشته وارد جده شد و با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان دیدار کرد.

در این دیدار، طرفین فرارسیدن ماه رمضان و نزدیک شدن عید فطر را تبریک گفتند و برای دو کشور و دو ملت آرزوی پیشرفت و شکوفایی و امنیت بیشتر کردند.

تحولات سیاسی عراق و منطقه و روابط بغداد و ریاض از دیگر موضوعات مورد بحث در این دیدار بود و حکیم بر حمایت از هر اقدامی که موجب کاهش خشونت و جنگ در یمن شود و به بازگشت این کشور به جایگاه خود در جهان عرب و منطقه بینجامد تأکید کرد.

وی همچنین از گام‌های عملی جاری برای بازگشت سوریه به اتحادیه عرب استقبال کرد.

رهبر جریان حکمت ملی عراق در ادامه تأکید کرد که تحولات دیپلماتیک میان ریاض و تهران بر سراسر منطقه تأثیر خواهد گذاشت.

حکیم همچنین گفتمان اعتدالی را که میان نیروهای منطقه‌ای برای رسیدن به دیدگاهی مشترک برای مدیریت روابط حاکم شده شایسته تحسین دانست.

وی با ابراز نگرانی نسبت به تحولات اسفبار سودان، ابراز امیدواری کرد که بحران این کشور با گفت‌وگو و تفاهم طرف‌های نزاع حل و فصل شود.

درباره تحولات داخلی عراق نیز رهبر جریان حکمت ملی عراق تأکید کرد که عراق در سطح سیاسی و اجتماعی و امنیتی و خدمات در حال تحقق دستاوردهایی است و این نتیجه وجود ائتلافی پارلمانی است که از دولت حمایت می‌کند و نیز نتیجه بازگشت بافت‌های اجتماعی عراق به جایگاه طبیعی‌شان پس از شکست تروریسم در کنار افزایش قیمت نفت که درآمدهای دولت را افزایش داده و امکان بهبود خدمات و تأمین فرصت‌های شغلی را فراهم کرده است.

حکیم همچنین بر اهمیت همکاری درباره چالش‌های مشترک در پرونده‌های محیط زیست و تغییرات آب‌وهوایی تأکید کرد و خواستار افزایش همکاری در بخش پژوهشی و علمی و برداشتن گام‌های عملی در این عرصه شد.

در این دیدار «خالد بن سلمان» وزیر دفاع، «مساعد بن محمد العیبان» وزیر مشاور و مشاور امنیت ملی، «خالد بن علی الحمیدان» رئیس سازمان اطلاعات کل عربستان، «عبدالعزیز بن خالد الشمری» سفیر ریاض در بغداد و همچنین «سید محسن الحکیم» معاون رهبر جریان حکمت ملی عراق، حضور داشتند.

ارسال نظر

پربازدیدترین