|
| کد مطلب: ۱۰۶۵۱۷
لینک کوتاه کپی شد

معاون استانداری سیستان و بلوچستان: ۳۸ نفر از جان‌باختگان حادثه زاهدان شهید اعلام شدند

معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم جزئیات اجرای مصوبات در مورد حوادث ۸ مهرماه زاهدان را تشریح کرد.

منبع: تسنیم |

علیرضا مرحمتی اظهار داشت: بعد از حوادث ناگوار ۸ مهرماه ۱۴۰۱ در زاهدان که منجر به جان‌باختن و مجروح شدن تعدادی از مردم شد و متاسفانه مغازه‌های جمعی از بازاریان شهر خسارت دید، تعدادی از مسئولان ارشد کشور از جمله وزیر کشور، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس برای بررسی میدانی موضوع به استان سفر کردند و پیرو این سفرها و تصمیماتی که توسط مسئولان استان اتخاذ شد، شعبه ویژه رسیدگی به این مسائل در دادسرا تشکیل شد.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان افزود: در ادامه با عنایت ویژه رهبر معظم انقلاب هیئتی به ریاست حجت‌الاسلام حاج علی اکبری به استان اعزام شد که پیرو آن تصمیماتی اتخاذ شد از جمله اینکه تمام جان‌باختگان بی‌گناه حادثه شهید و مجروحین جانباز اعلام شوند و افرادی که نقش پررنگی در این حوادث نداشته‌اند مورد عفو قرار بگیرد و به نقش متخلفین نیز رسیدگی شود.

وی ادامه داد: در این راستا با عنایت به فرمایشات رهبر معظم انقلاب پرونده جان‌باختگان مورد بررسی قرار گرفت که پرونده ۳۵ نفر به بنیاد شهید ارجاع شد و متاسفانه در ادامه سه نفر از مجروحین حادثه نیز جان‌باختند که در مجموع برای ۳۸ نفر پرونده تشکیل شده و برای طی کردن مراحل بعدی به بنیاد شهید ارجاع داده شد و برای ۱۹۷ نفر از مجروحین نیز در کمیته استانداری پرونده تشکیل شده است.

مرحمتی گفت: تاکنون از مجموع افراد بازداشت شده در ارتباط با حوادث ۸ مهرماه، ۵۲۳ نفر مورد عفو رهبری قرار گرفته‌اند که ۲۰۰ نفر آنها در آبان‌ماه همزمان با حضور هیئت اعزامی از سوی رهبر معظم انقلاب در استان آزاد شدند و مابقی این افراد در ادامه به تدریج آزاد شدند.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین