|
| کد مطلب: ۱۰۶۳۵۱
لینک کوتاه کپی شد

چه کسانی از شیخ حسین انصاریان عصبانی شدند؟

مراسم شب‌های قدر هر سال فرصتی برای سخنرانی‌های مداحان و وعاظ، نقدها یا حمایت‌های‌شان از حاکمیت است.

چه کسانی از شیخ حسین انصاریان عصبانی شدند؟

شیخ‌حسین انصاریان یکی از همین وعاظ مشهور تهران است که در سخنرانی شب بیست‌و یکم ماه رمضان با سخنان جنجالی‌اش و متفاوت از آنچه در سال‌های گذشته در چنین مراسمی ظاهر شده بود، جنجال به پا کرد. آن‌قدر که حتی شایعه ممنوع‌التصویرشدنش و از دسترس خارج شدن وب‌سایت او خبرساز و با موج گسترده‌ای از انتقادها در اردوگاه اصولگرایان در فضای مجازی روبه‌رو شد.

 برخی از این کاربران از او خواستند تا اگر به گفته‌شان «اغتشاش دیگری در کشور رخ داد او به کف خیابان برود و به جای امثال عجمیان و آرمان با معترضین گفت‌وگو کند.» برخی نیز به او برچسب منافق زدند و از اینکه او از بی‌حجاب‌ها حمایت کرده بود با کلماتی خارج از عرف به این واعظ و مداح حمله کردند. درمقابل البته برخی از کاربران از اینکه این واعظ مشهور به نوعی نسبتش را با وقایع اخیر روشن کرده است، ابراز خرسندی کردند. در این میان می‌توان به توییت محمدعلی ابطحی اشاره کرد که نوشت: «مهم‌تر از سخنان انصاریان ناباورانه بودن آن در جامعه است. این حرف‌های شیخ حسین باید اولیه‌ترین رفتار حکومت با مردم باشد اگر توصیه یک روضه‌خوان به ظلم نکردن و احترام به جامعه گذاشتن باعث پیاده کردن او از قطار انقلاب شود شک نکنید قطار را سرقت کرده‌اند و روی ریل ترکستان انداخته‌اند.»عبدالحسین خسرو پناه، دبیر شورای عالی فرهنگی نیز در توییتی در واکنش به حواشی پیش آمده پیرامون سخنرانی شیخ حسین انصاریان نوشت: ملاحظات این عالم ربانی را قدر بدانیم و تفسیر نادرست نکنیم.»

 

هرچند این ابراز خرسندی و آن انتقادها دیری نپایید و سخنان شب ۲3فروردین ماه انصاریان، منتقدان دو شب قبل از او را یک بار دیگر به مدافعان او بدل کرد و هشتگ شیخ حسین انصاریان یک بار دیگر داغ شد. این‌بار منتقدان دیروز او یک بار دیگر به حمایت از او پرداختند و از منافق خواندن او عقب‌نشینی کردند. آنچه منتقدان او را به صف حامیانش بازگرداند این سخنان بود: «دخترم که از روی لجبازی روسری بر می‌داری این لجبازی ربطی به بنده خدا نداره این لجبازی با خداست که به آیات احزاب و نور برمی‌گرده خدا میگه دخترم من روزی‌‌ات رو بهت دادم، با کی لجبازی می‌کنی. کسی که عرق می‌خورد یا حجاب برمی‌دارد برای لجبازی با کیست؟

این لجبازی برای بی‌حجابی به درد مردم نمی‌خورد اصلا به آنان برنمی‌گردد. از شما می‌خواهم بنویسید خدا چه بدی به شما کرده است که با او لج می‌کنید؟»اما سخنان انصاریان درحالی از شبکه سوم پخش شد که پیش از این گمانه‌زنی‌ها از احتمال عدم پخش سخنرانی او به دلیل سخنان قبلی او حکایت می‌کرد. شیخ حسین انصاریان سال‌هاست که در حسینیه همدانی‌های تهران به صورت سنتی منبر می‌رود و به مسائل اجتماعی و فرهنگی می‌پردازد. از همین‌رو این نخستین بار نیست که سخنانش در مراسم شب‌های احیا واکنش برانگیز می‌شود. او سال ۹۰ نیز در مراسم احیای شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان از مردم به این دلیل که به وعده‌هایی که به آنها داده شده عمل نشده بود، عذرخواهی کرد. هرچند پس از واکنش‌هایی که در آن سال نیز به سخنانش صورت گرفت اعلام کرد که منظورش از سخنانش در مراسم شب قدر، ندامت از انقلاب اسلامی نبوده است. وی تاکید کرد: دلیل عذرخواهی بنده از مردم، بحث بی‌حجابی‌ها و جریان انحرافی در باطن دولت بوده است نه انقلاب اسلامی.

ارسال نظر

پربازدیدترین