|
| کد مطلب: ۱۰۶۰۵۹
لینک کوتاه کپی شد

تصمیم چین برای بستن ۲ روزه حریم هوایی شمال تایوان

چین قصد دارد حریم هوایی شمال تایوان را از ۱۶ تا ۱۸ آوریل (۲۹-۲۷ فروردین) مسدود کند؛ اقدامی که می‌تواند به بروز اختلال در برنامه پروازهای اطراف این منطقه منجر شود.

تصمیم چین برای بستن ۲ روزه حریم هوایی شمال تایوان
منبع: ایرنا |

خبرگزاری رویترز به نقل از چهار منبع آگاه از این تصمیم پکن، نوشت: این مقامات-که به دلیل حساسیت موضوع نخواستند نامشان فاش شود- به این خبرگزاری گفتند که این ممنوعیت در منطقه اطلاعات پروازی شمال تایوان (FIR) اختلال ایجاد خواهد کرد و آنها از علت تصمیم چین برای اعمال چنین محدودیتی مطلع نیستند.

چنین محدودیتی به دنبال رزمایش چند روزه چین در منطقه خودمختار تایوان اعمال می شود. چین این رزمایش را در واکنش به دیدار اخیر تسای اینگ ون رئیس حکومت تایوان با کوین مک کارتی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در کالیفرنیا که خشم پکن را برانگیخت، اجرا کرد.

یک مقام ارشد که به طور مستقیم از این تصمیم چین مطلع بود به رویترز گفت، ممنوعیت پروازی بر ۶۰ تا ۷۰ درصد از پروازها در مسیر آسیای شمال شرقی و آسیای جنوب شرقی و پروازهای خطوط هوایی تایوان، کره جنوبی، ژاپن و آمریکای شمالی تاثیر خواهد گذاشت.

تعاونی صنعت هوایی گروه «OPSGROUP» -که توصیه هایی را درباره خطرات پروازها ارائه می دهد- در این زمینه گفت: محدودیت های اعمال شده قبلی در مانورهای نظامی چین در آگوست (مرداد/ شهریور) گذشته به بروز اختلال قابل توجه در پروازهای این منطقه منجر شد و برخی از خلبانان را به استفاده از سوخت اضافه مجبور کرد.

ارسال نظر

پربازدیدترین