|
| کد مطلب: ۱۰۵۳۷۸
لینک کوتاه کپی شد

بایدن: از اینکه مسلمانان با پرداخت فطریه برای نیازمندان غذا تهیه می کنند تحت تاثیر قرار گرفتم

جو بایدن گفت: دولت من متعهد به رسیدگی به همه اشکال نفرت از جمله اسلام هراسی است.

بایدن: از اینکه مسلمانان با پرداخت فطریه برای نیازمندان غذا تهیه می کنند تحت تاثیر قرار گرفتم
منبع: ایرنا |

رئیس جمهور آمریکا در پیامی به مناسبت تبریک عید فطر افزود: من از سخاوت خانواده‌های مسلمانی که با پرداخت زکات فطره برای نیازمندان غذا تهیه می‌کنند و صدقه می‌دهند، متاثر شده ام.

بایدن بدون اشاره نقش آمریکا در گسترش جنگ و درگیری در جهان و تحمیل تبعات ویرانگر آن ادامه داد: عید فطر پایان ماه مبارکی است که به فداکاری، نیکوکاری و تأمل اختصاص داده شده است. جوامع مسلمان در سراسر جهان در این ماه کسانی که را درگیر جنگ، فقر، گرسنگی و بیماری هستند و یا از خانه‌های خود آواره شده اند، به یاد می‌آورند.

رئیس جمهور آمریکا در حالیکه خود و دولتش هنگام اهانت در غرب به مقدسات مسلمانان به ویژه قرآن کریم واکنشی نمی‌دهند، مدعی شد: همزمان با گرامیداشت عید فطر، بیایید بار دیگر به ایجاد صلح و دفاع از حقوق و کرامت همه مردم متعهد شویم.

بایدن که در برابر اقدام کنگره آمریکا در ۱۳ بهمن ماه سال ۱۴۰۱ اخراج ایلهان عمر نماینده زن مسلمان عضو حزب دموکرات کنگره از کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان به دلیل انتقاد از رژیم صهیونیستی هیچ اقدام موثری انجام نداد، وعده داد: دولت من همچنین متعهد به رسیدگی به همه اشکال نفرت، از جمله اسلام هراسی است. به همین دلیل است که من یک کارگروه بین سازمانی با حضور مقامات ارشد دولتی ایجاد کردم تا با این چالش‌ها مقابله کرده و هر آمریکایی را تشویق کنم تا کشوری فراگیرتر بسازد.

رئیس جمهور آمریکا اضافه کرد که ما مفتخریم که امسال عید فطر را در کاخ سفید جشن می‌گیریم تا از مسلمانان آمریکایی الهام‌بخشی که در سراسر کشور ما در زمینه‌های مختلف نقش دارند، تقدیر کنیم.

ارسال نظر

پربازدیدترین