|
| کد مطلب: ۱۰۵۰۳۳
لینک کوتاه کپی شد

افزایش تنش میان پیونگ یانگ و واشنگتن؛ کره شمالی آمریکا را به «اقدام تهاجمی» تهدید کرد

خصومت میان واشینگتن و پیونگ‌یانگ در هفته‌های اخیر با افزایش سرعت تمرین‌های نظامی آمریکا و کره جنوبی و نمایش تسلیحات کره شمالی تشدید شده است.

افزایش تنش میان پیونگ یانگ و واشنگتن؛ کره شمالی آمریکا را به «اقدام تهاجمی» تهدید کرد
منبع: العالم |

به گزارش خبرگزاری پی‌ای میدیا، پس از سفر نماینده ویژه جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در امور کره شمالی برای گفتگو با متحدان درباره برنامه اتمی پیونگ‌یانگ به سئول، کره شمالی در واکنش به گسترش رزمایش‌های نظامی آمریکا با کره جنوبی، واشینگتن را به یک «اقدام تهاجمی» نامشخص تهدید کرد.

واکنش کره شمالی یک روز پس از آن مطرح شد که ایالات متحده بمب افکن های B-52 را با قابلیت حمل اتمی برای مانورهای هوایی مشترک با هواپیماهای جنگی کره جنوبی به شبه جزیره کره منتقل کرد؛ اقدامی که پیونگ‌یانگ آن را «تهدیدی تهاجمی» ارزیابی می‌کند.

خصومت میان طرفین در هفته‌های اخیر با افزایش سرعت تمرین‌های نظامی آمریکا و کره جنوبی و نمایش تسلیحات کره شمالی تشدید شده است.

خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA) اعلام کرد مانورهای نظامی آمریکا و کره جنوبی و استقرار تجهیزات پیشرفته نظامی آمریکا، شبه جزیره کره را به یک «انبار بزرگ سلاح تبدیل کرده است که هر لحظه می تواند منفجر شود».

این خبرگزاری افزود: بازدارندگی جنگی کره شمالی با نشان دادن مسئولیت و اعتماد به ماموریت حیاتی خود از طریق اقدام تهاجمی ادامه خواهد یافت.

خبرگزاری رسمی کره شمالی در تفسیری منسوب به یک پژوهشگر افزود: «تحریکات نظامی جنگ‌افروزان به رهبری ایالات متحده از سطح تحمل فراتر رفته است. این واقعیت در انتظار موضع گیری و پاسخ صریح تر توانایی های دفاعی (کره شمالی) است.»

کره شمالی در ماه مارس نزدیک به 20 موشک را در هفت پرتاب مختلف شلیک کرد، از جمله یک موشک بالستیک قاره پیما که برد بالقوه برای رسیدن به سرزمین اصلی ایالات متحده را نشان داد و چندین سلاح کوتاه برد که برای انجام حملات هسته ای به اهداف کره جنوبی طراحی شده اند.

ارسال نظر

پربازدیدترین