|
| کد مطلب: ۱۰۵۰۲۷
لینک کوتاه کپی شد

نامه ایران به دبیرکل سازمان ملل درباره شهادت دو مستشار نظامی

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران درباره حملات تروریستی اخیر رژیم صهیونیستی به دمشق و شهادت دو عضو مستشاریی ایران در سوریه، به رئیس شورای امنیت و دبیرکل ملل متحد نامه نوشت.

نامه ایران به دبیرکل سازمان ملل درباره شهادت دو مستشار نظامی

به گزارش ، در نامه نماینده دائم کشورمان به رئیس شورای امنیت و دبیرکل نامه ایران به دبیرکل سازمان ملل، حملات تروریستی اخیر رژیم صهیونیستی به دمشق پایتخت سوریه که شهادت دو مستشار نظامی کشورمان به نام‌های سرگرد میلاد حیدری و سروان مقداد مهقانی جعفرآباد و تعدادی غیرنظامیان و خسارت به زیرساخت‌های سوریه را درپی داشت، ‌ جنایت فجیع و نمونه بارز دیگری از تجاوز‌های مستمر رژیم اسرائیل و نقض آشکار قوانین بین المللی در خاک سوریه توصیف شده است.

در این نامه تاکید شده است رژیم اسرائیل به اقدامات تجاوزکارانه خود علیه سوریه بدون هرگونه عواقب و مجازاتی از سوی جامعه بین‌المللی، به ویژه شورای امنیت سازمان ملل متحد بی وقفه ادامه می‌دهد. رژیم اسرائیل طی ماه‌های اخیر، قوانین بشردوستانه را آشکارا نقض کرده و به‌طور نظام‌مند و عمدی زیرساخت‌های حیاتی سوریه، از جمله فرودگاه‌های بین‌المللی دمشق و حلب را هدف قرار داده است، که مسیر حیاتی برای کمک‌های بشردوستانه و تلاش‌های امدادی پس از زلزله اخیر سوریه است. زیرساخت‌های حیاتی سوریه به دلیل تجاوزات اسرائیل آسیب زیادی دیده است.

در ادامه این نامه آمده است: با توجه به پیامد‌های جدی چنین اقدامات غیرقانونی و جنایتکارانه‌ای برای صلح و امنیت منطقه‌ای و بین المللی و همچنین چالش‌های جدی حاکمیت قانون، جامعه بین المللی به ویژه شورای امنیت سازمان ملل باید اقدامات قاطعی را برای پایان دادن به این نقض‌ها انجام دهد و رژیم اسراییل را در قبال تمام اقدامات خلاف بین الملل خود پاسخگو کند.علاوه بر این، شورای امنیت باید رویکرد دوگانه را کنار گذاشته و با محکوم کردن صریح نقض مداوم اصول اساسی حقوق بین‌الملل و منشور سازمان ملل از سوی رژیم اسرائیل، به وظایف قانونی خود عمل کند. باید به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه احترام گذاشته شود و اقداماتی که آن را تضعیف می‌کند نباید تحمل کرد.

نماینده ایران در این نامه افزوده است: جمهوری اسلامی ایران بار‌ها به صراحت اعلام کرده است که از اتخاذ تدابیر لازم مطابق با حقوق بین الملل و منشور ملل متحد برای پاسخ قاطعانه به هر تهدیدی از سوی رژیم اسرائیل و دفاع از امنیت خود و منافع ملی و نیز حفاظت از مردم ایران تردید نخواهد کرد.

ارسال نظر

پربازدیدترین