|
| کد مطلب: ۱۰۴۸۸۴
لینک کوتاه کپی شد

عربستان یورش ارتش اسرائیل به مسجد‌الاقصی را محکوم کرد

وزارت خارجه عربستان اعلام کرد اقدامات موهن رژیم صهیونیستی ناقض اصول و هنجارهای بین‌المللی در مورد احترام به مقدسات دینی است.

عربستان یورش ارتش اسرائیل به مسجد‌الاقصی را محکوم کرد
منبع: العالم |

بنابر گزارش وب‌سایت عرب نیوز، خبرگزاری رسمی عربستان سعودی گزارش داد، وزارت امور خارجه عربستان یورش ارتش رژیم صهیونیستی به مسجد‌الاقصی در بیت‌المقدس، حمله به نمازگزاران و دستگیری چند نفر در روز چهارشنبه را محکوم کرد.

ریاض با محکوم کردن یورش آشکار به محوطه مسجد‌الاقصی، اعلام کرد این اقدامات تلاش‌ها برای حصول صلح را تضعیف می‌کند و بر موضع قاطع خود در حمایت از همه تلاش‌ها با هدف پایان بخشیدن به اشغالگری و دستیابی به راه‌حلی عادلانه و جامع برای آرمان فلسطین تاکید کرد.

در بیانیه وزارت خارجه عربستان سعودی آمده است: «این گونه اقدامات ناقض اصول و هنجارهای بین‌المللی در مورد احترام به مقدسات دینی است.»

پلیس رژیم صهیونیستی بامداد امروز ( چهارشنبه) به ده‌ها نمازگزار در محوطه مسجد‌الاقصی در بیت‌المقدس حمله کرد. این حادثه اعتراضات گسترده‌ای را در سراسر کرانه باختری اشغالی به همراه داشت. در همین حال ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده که پس از به صدا درآمدن آژیر خطر در شهرهای جنوبی، 9 موشک از غزه به سمت شهرک‌های صهیونیست‌نشین شلیک شده است.

اردن و مصر که هر دو در تلاش‌های اخیر مورد حمایت آمریکا برای تنش‌زدایی میان رژیم صهیونیستی و فلسطینی‌ها مشارکت داشتند، بیانیه‌های جداگانه‌ای در محکومیت این حمله صادر کردند.

ارسال نظر

پربازدیدترین