|
| کد مطلب: ۱۰۴۲۸۱
لینک کوتاه کپی شد

وزیر علوم: دشمن برای دوقطبی کردن جامعه تلاش می‌کند

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دشمن همواره در تلاش است که ایجاد تفرقه و جامعه را دوقطبی کند.

وزیر علوم: دشمن برای دوقطبی کردن جامعه تلاش می‌کند
منبع: ایرنا |


 محمد علی زلفی‌گل شامگاه شنبه در مراسم گرامیداشت سومین سالگرد سردار شهید میرزا محمد سلگی در همدان افزود: باید با دانایی جامعه را مدیریت کنیم و در پالایش فرهنگی جامعه نقش جدی داشته باشیم.

وی با اشاره ضرورت تلاش برای ایجاد فرهنگ سالم، فکر سالم و عمل سالم در کشور و ترویج آن، ادامه داد: اتفاقات بزرگی در کشور افتاده است وضع دانشگاهها نسبت به سال‌های قبل قابل قیاس نیست و پیشرفت زیادی کرده است به همین شکل علم و فناوری و سلامت در کشور نیز توسعه پیدا کرده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: اگر وحدت بین نیروهای انقلابی آسیب ببیند نظام آسیب می‌بیند، بنابراین رفتار و گفتار و کردار ما باید در راستای وحدت باشد.

وی با اشاره به اینکه برای پیشرفت ایران اسلامی خیلی‌ها جانفشانی می‌کنند و طرح‌های بزرگ علمی و صنعتی را اجرا می‌کنند، افزود: باید داشته‌هایمان را گرامی بداریم و نباید آنها را نادیده گرفت چنانکه زمانی سیم خاردار هم به ما نمی‌دادند اما امروزه دشمن با هراس از صادرات تسلیحات نظامی ایران می‌گوید.

زلفی‌گل یادآور شد: زمانی قبل از انقلاب، پزشکان فیلیپینی و هندی داشتیم اما امروز در عرصه‌های علمی، فناوری، نانو و بایو جزو کشورهای برتر دنیا هستیم که این مساله مرهون تلاش خستگی ناپذیر متخصصان متعهد کشور است.

وی با اشاره به اینکه ایران امروز به عنوان مرجعیت علمی در جهان شناخته شده است، تاکیدکرد: بیش از ۸۴۰ دانشمند ایرانی جزو یک درصد دانشمند جهان هستند، در چند صد مجله علمی بین المللی قلم می‌زنند و در خیلی از رشته‌های پزشکی حرف اول را می‌زنند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: باید در جامعه فرهنگ اجرای قانون حاکم باشد و آن را جایگزین قانون‌گریزی و فرهنگ‌های نادرست بکنیم چرا که بزرگترین سرمایه یک کشور فرهنگ آن است و توسعه نیز فقط با اجرای قانون انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: فرهنگ خلوص و صداقت را که در بین شهدا بود باید بتوانیم در جامعه ترویج دهیم و به جوانان بگوییم که انسان نادان، بردگی پنهان است و نادانی زمین و زمان را بر انسان حاکم می‌کند اما دانایی انسان را بر سرنوشت خود و کشورش حاکم می‌کند.

زلفی‌گل با اشاره به اینکه کرونا را در جامعه با علم درمان کردیم چرا که با علم کارهای انجام نشدنی قابل انجام است، افزود: امروزه زمان اینترنت اشیا، هوش مصنوعی و استخراج معادن از سیارات دیگر است.

ارسال نظر

پربازدیدترین