|
| کد مطلب: ۱۰۳۹۹۴
لینک کوتاه کپی شد

بی حجابی به خاطر"لج ملی" با نظام است

واژه «لج ملی» گویای آن است که مردم وقتی احساس کنند فردی، نهادی، جریانی، جناحی بدنبال دیکته کردن و رسمیت بخشیدن به یک «فرد، تفکر، گرایش، جناح و ... » و جا انداختن یا تحمیل آن به اکثریت است، عکس العمل نشان می‌دهند و همه توان خود را برای «نه گفتن» به جریان مقابل بکار می‌گیرند.

بی حجابی به خاطر"لج ملی" با نظام است
منبع: اطلاعات آنلاین | نویسنده: علی دارابی* |

 در حوزه‌ها و عرصه‌های مختلف هم با کمال تأسف این رویه ادامه دارد. وضعیت کنونی در حوزه بی‌حجابی بانوان در ایران پس از فوت مهسا امینی گویای همین «لج ملی» است. خیلی از این زنان و دختران بخاطر رفتارهای تحکم آمیز، دستوری و آمرانه، دارند به موضوع بی‌حجابی دامن می‌زنند، وگرنه کم نیستند بانوان پاکدامن و عفیف که خودشان موافق این وضعیت نیستند.

 اگر به تاریخ، فرهنگ و تمدن با هویت و پرافتخار ایران عزیز برگردیم «پوشش و عفاف» در ادوار مختلف تاریخ از مشخصات جامعه ایرانی است. سنگ نبشته ها، حکاکی ها، نقاشی ها، پیکرتراشی ها، حجاری ها و تصاویر برجای باقیمانده از گذشته همه حکایت از این امر دارد. حجاب و عفاف امری شریعتی و اسلام عزیز همواره بر آن تأکید و سفارش فرموده است. با زبان نصیحت، خیرخواهی، استدلال، همراه با رفتارهای احترام‌آمیز از سوی رسانه‌ها، خطبا، تریبون‌ها، منابر باید امر به معروف و نهی از منکر کرد که اثر بگذارد.

 با دشنام، خط و نشان کشیدن و بگیر و ببند مسأله نه تنها حل نمی‌شود، بلکه کلاف پیچ اندر پیچ می‌شود. جامعه‌ای با فرهنگ ایران که صدها هزار شهید برای حاکمیت اسلام و دفاع از استقلال و صیانت از هویت خود داده است نباید شاهد «فرهنگ برهنگی» باشد. این زیبنده جامعه ما نیست و ایمان دارم زنان و دختران عفیف و پاکدامن ایرانی خودشان پیشگام برای اصلاح وضع کنونی خواهند شد، اگر تندروی‌ها مانع نشود.

 

، معاون میراث فرهنگی وزارت گردشگری میراث فرهنگی

 

 

ارسال نظر

پربازدیدترین