|
| کد مطلب: ۱۰۳۶۹۹
لینک کوتاه کپی شد

کنایه مجید انصاری به رئیسی و انتخابات ۱۴۰۰/ صداوسیما با هزاران میلیارد بودجه چقدر مخاطب دارد؟

حجت الاسلام والمسلمین مجید انصاری معتقد است: پیوندی که بین حل مشکلات در داخل از رهگذر سیاست ورزی در جهان وجود دارد امر کلیدی است که نباید از آن غافل باشیم.

کنایه مجید انصاری به رئیسی و انتخابات ۱۴۰۰/ صداوسیما با هزاران میلیارد بودجه چقدر مخاطب دارد؟
منبع: شرق |

حجت الاسلام والمسلمین مجید انصاری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با ابراز نگرانی در برخی اصول حکمرانی بر ضرورت بازنگری در برخی سیاست‌ها تاکید کرد.

در ادامه بخش‌هایی از گفتگوی او با سالنامه نوروزی شرق را می‌خوانید.

*آنچه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ شاهد بودیم این بود که در این دوره حتی به سمت حذف لایه‌های دوم و سوم از نیروهای منتسب به خودشان و دیگر گروهها روی آوردند و این یک نمایش از انتخابات بود. اگر بخواهد اتفاقی بیفتد، باید اندیشه حاکم بر برگزاری انتخابات به این صورت به طور کلی کنار گذاشته شده و انتخابات واقعی توسط و به دست مردم جایگزین آن شود. 

*باید همه در روش‌های پیشین خود تجدید نظر کرده یا دست کم نتایج اقدامات خود را ارزیابی کنند. برای مثال شما رفتار صدا وسیما را ببینید و با توسل به شیوه‌های علمی نظر سنجی و افکارسنجی روشن کنید که مخاطبانتان چند میلیون نفر هستند؟ اینکه مرتب از بودجه عمومی مردم هزاران میلیارد تومان اعتبار و بودجه بگیرید و توسعه کمی به شبکه هایی بدهید که بعضا ذائقه تعداد بسیار کمی از جامعه را با برنامه های خود پوشش می دهند چنین رویکردی چه خروجی به دنبال داشته است؟ 

*اینکه یک هواپیمای پر از مسافر را در یک شرایط اضطراری به یک دانشجوی مؤسسه آموزش خلبانی بسپاریم در حالی که بسیاری از خلبانان حاذق و با سابقه حضور دارند تا چه اندازه با شروط عقلی تطابق دارد؟ متاسفانه در همه حوزه‌ها با این مشکل مواجه هستیم.

*اینکه مدام گفته شود ما سفره شما را به برجام و FATF و مانند آن گره نمی‌زنیم اساسا قابل درک نیست؛ چراکه امر اقتصاد کشور با مسائل و موضوعات مبتلابه در سیاست خارجی ارتباط مستقیم داشته و ارتباط اساسا یک امر عقلانی است. اینکه اظهار نظر یک مقام بلندپایه در عرصه بین الملل درباره ایران یا یک پالس مثبت یا منفی نرخ ارز در کشور را تا چند هزار تومان دستخوش تغییر می‌کند مگر می‌توان این ارتباط را از اساس انکار کرد؟

*من به عنوان کسی که درگیر این مسئله در مجمع بوده واقعا نمی فهمم چرا FATF همان روزهای اول که به مجمع آمد، تصویب نشد آن قدر این موضوع و احتیاج کشور برای پیوستن به سیستم بانک جهانی آشکار است که اساسا نیازی به تحلیل ندارد. نپیوستن ما نیز واقعا زندگی مردم را تحت تاثیر قرار داده و فسادهای گسترده ای را بر اثر به اصطلاح دورزدن تحریم‌ها پدید آورده است. 

 

ارسال نظر

پربازدیدترین