|
| کد مطلب: ۱۰۳۲۷۵
لینک کوتاه کپی شد

حمله پلیس اسرائیل به نمازگزاران مسجدالاقصی با گاز اشک آور

نظامیان اشغالگر اسرائیلی نمازگزاران و معتکفین در مسجد الاقصی را از این مسجد بیرون کردند.

منبع: مهر |

علاوه بر این براساس گزارش‌ها، نظامیان اشغالگر اسرائیلی به اعتکاف کنندگان در مسجد الاقصی حمله کرده و به سمت آنان گاز اشک‌آور شلیک کردند.

گفته شده این اقدام جنایتکارانه به دستور «ایتمار بن گویر»، وزیر تندرو صهیونیستی و به منظور فراهم کردن زمینه تعرض گسترده صهیونیست‌ها به این مسجد در روز یکشنبه صورت گرفته است.

برخی منابع گفته‌اند که صهیونیست‌ها درصدد تعرض به مسجد الاقصی رأس ساعت ۷ صبح یکشنبه هستند.

از سوی دیگر «عبداللطیف القانوع»، سخنگوی حماس در سخنانی نسبت به برخی گمانه زنی‌ها درباره تصمیم صهیونیست‌ها برای هتک حرمت مسجدالاقصی هشدار داد و گفت: «هجوم نیروهای اشغالگر به الاقصی و تلاش برای بیرون راندن نمازگزاران از آن اقدامی خطرناک است که عواقب آن را اشغالگران خواهند پرداخت.»

تعرض صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی در حالی است که ده‌ها هزار نفر در اولین جمعه ماه مبارک رمضان نماز صبح را در این مسجد مبارک اقامه کردند. منابع محلی اعلام کردند که به رغم تدابیر امنیتی و محدودیت‌های شدید پلیس رژیم صهیونیستی در شهر قدس، هزاران نفر خود را به مسجد الاقصی رسانده و در نماز صبح شرکت کردند.

این در حالی است که نماز تراویح شب‌های گذشته نیز با مشارکت هزاران فلسطینی در مسجد الاقصی برگزار شد.

فلسطینیان طی فراخوان‌هایی خواستار حضور حداکثری در مسجد الاقصی در ماه مبارک رمضان به منظور مقابله با هرگونه تعرض اشغالگران اسرائیلی به این مکان مبارک شدند.

پیش از این نیز، عبداللطیف قانوع سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس تاکید کرده بود که فراخوان صهیونیست‌ها برای تعرض گروهی به مسجد الاقصی در ماه مبارک رمضان، منطقه را به سمت جنگی دینی پیش می‌برد و مقاومت اوضاع را زیر نظر دارد.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین